• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

احتمال وقوع سیلاب در ایام نوروز در استان بوشهر

  • کد خبر : 6877
  • 28 اسفند 1402 - 11:40

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر ضمن عرض تبریک ایام عید نوروز به هشدار سطح نارنجی هواشناسی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا سامانه بارش باران در استان بوشهر فعال می‌شود

وی اثر مخاطره این سامانه بارشی را آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دانست و بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، سامانه بارشی قدرتمندی سطح گسترده‌ای از مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب غرب و غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: با توجه به گستردگی نواحی متأثر از این سامانه و همچنین بارندگی قابل توجه در استان‌های بالادست حوضه‌های آبریز منتهی به استان بوشهر، این بارش‌ها منجر به بالا آمادگی سطح آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاده‌ها خواهد شد.

محمدی به مردم توصیه کرد: سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تأسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره‌سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

محمدی با اشاره به فصل کوچ عشایر در نواحی جنوبی زاگرس عنوان کرد: از عشایر زحمتکش درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیرهای ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امیدواریم تا هموطنان با رعایت اصول ایمنی، سال توأم با سلامتی را پیش رو داشته باشند.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=6877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.