• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

توضیحات روابط‌عمومی شهرداری جم پیرامون پارکینگ طبقاتی شهرداری

  • کد خبر : 6330
  • 03 بهمن 1402 - 7:53

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر جم: پارکینگ طبقاتی شهرداری جم، یکی از پروژه‌های شهرداری و شورای دوره پنجم است که در مرداد ماه ۱۴۰۰ افتتاح ولی در همان زمان به دلیل داشتن برخی نواقص به بهره‌برداری نرسید. با پایان دوره پنجم و شروع فعالیت شورای دوره ششم در شهریور ماه ۱۴۰۰ این پارکینگ نیازمند اقدامات عمرانی و تجهیزاتی بود تا بتوان زمینه بهره‌برداری موثری از آن برای شهروندان فراهم کرد. شهرداری جم با همکاری شورای دوره ششم، پس از آغاز فعالیت، نسبت به رفع نواقص و تکمیل پروژه یاد شده اهتمام ویژه معمول داشت. 

در طول فرآیند تکمیل و آماده سازی برای استفاده شهروندان ، نواقص و ایرادهایی در پارکینگ مشاهده گردید که شهرداری این موضوع را جدی تلقی کرد و در جهت روشن شدن موضوع و ایمنی، آن را به شورای فنی استان ارجاع داد تا درخصوص ایمنی پارکینگ اقدامات لازم را انجام دهد. پس از بازدید کارشناسان شورای فنی استان، ۱۳ ایراد فنی مربوط به ایمنی پارکینگ به شهرداری جم ابلاغ شد.

در ادامه شهرداری جم، در راستای انجام وظایف قانونی خود و نیز جلوگیری از تضییع اموال عمومی و حفظ ایمنی و امنیت شهروندان، طبق گزارش هیات فنی مذکور، طرح دعوی علیه شرکت مهندسین مشاور حاسب فارس به عنوان طراح و محاسب پروژه در مرجع قضایی مطرح کرد. در حال حاضر، پرونده در دادگاه عمومی حقوقی شهرستان جم در دست بررسی قرار دارد. 

موازی با اقدامات حقوقی، شهرداری جم جهت تسریع در امر مقاوم سازی و بهره‌برداری از پروژه، با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر جم و تایید کمیته انطباق ، قراردادی برای انجام مطالعاتِ مقاوم سازی و ارزیابی سازه بتنی پارکینگ طبقاتی شهرداری جم با شرکت بهساز آسای ایرانیان منعقد کرده است. لازم به توضیح است که در حال حاضر شهرداری در حال تهیه اسناد مناقصه جهت تکمیل و رفع ایرادات پارکینگ می باشد.

با توجه به بروز چند حادثه دلخراش از جمله ریزش ساختمان متروپل آبادان، شهرداری و شورای اسلامی شهر جم ضمن درک اهمیت راه‌اندازی این پارکینگ در کاهش مشکلات ترافیکی، توجه ویژه‌ای به تامین امنیت سازه‌ای و حفظ جان شهروندان در صورت بروز حادثه مشابه دارند. در بازدید دادستان محترم از پروژه، توضیحات و علل عدم بهره‌برداری از پروژه به ایشان ارائه شده است. 

در طول دو سال گذشته، این پروژه یکی از دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر جم بوده است و هیچ‌گاه از دستور کار خارج نگردیده است. بلکه در این مدت، تمام تلاش شهرداری و شورای شهر جم در جهت رفع موانع و ایرادهای فنی بوده تا بعد از افتتاح و بهره‌برداری، شهروندان با کمترین نگرانی و دغدغه از این پارکینگ استفاده کنند.

پی نوشت: نامه شورای فنی استان، دادخواست و تامین دلیل شهرداری جم و به همراه برآورد مالی شرکت مهندسین مشاور بهساز آسا ایرانیان برای مقاوم سازی و سایر اسناد و مدارک در شهرداری موجود است و در صورت نیاز جهت تنویر افکار عمومی ، اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=6330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.