• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

انتخابات پرشور نقش مهمی در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام دارد

  • کد خبر : 5982
  • 02 دی 1402 - 13:03

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در خانواده اظهار کرد: یکی از حقوق و یکی از نکات مهم در اخلاق خانوادگی بحث حجاب و عفاف است.
وی اضافه کرد: دو شخصیت یک زن و یک مرد از قرآن، این شخصیت‌ها مظهر عفاف، حجاب، و حیا هستند که یکی یوسف و یکی حضرت مریم است.

امام جمعه جم بیان کرد: ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها بدون هیچ افق نظامی و سیاسی وارد سومین ماه خود شده است نشانه‌های فراوان از جبهه سرنوشت‌ساز جنوب به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: حملات صهیونیست‌ها به لبنان بیشتر جنبه هشدار دهی و خنثی‌کردن موفقیت‌هایی است که حزب‌الله در فرصت ایجادشده جنگ غزه برای تحکیم و تثبیت نظامی در جغرافیای مناقشه‌آمیز مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی به‌دست آورده است.

محمدی تصریح کرد: قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ برای پایان‌دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل صادر شد و بر لزوم بازگشت به مرزهای ۱۹۴۳ تأکید دارد.

وی افزود: طرح این موضوع در شرایط کنونی مطمئناً خدمتی به رژیم صهیونیستی برای تضمین امنیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف مرز جنوبی با لبنان است که ساکنان آن پس از تشدید تنش‌ها به سمت مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی آواره شده و بدون اخذ تضمین‌های گسترده امنیتی حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

امام جمعه جم با اشاره به انتخابات و چهار راهبرد مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت ادامه داد: مشارکت بالا و رقابتی‌بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

وی با بیان اینکه سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست تصریح کرد: دشمن با ناامیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است.

محمدی با اشاره به روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: راز بزرگی مادران شهدا و همسران شهدا تربیت و همراهی با فرزندان و همسران شهیدشان است و با صبر و بصیرت علم هدایتگری بعد از آن ستارگان در جامعه برداشتند.

وی افزود: تربیت حماسی، مربی حماسی می‌خواهد و در صورت فقدان شیء، اعطای شیء ممکن نیست. از این رو پشت سر تمام انسان‌های حماسی، مربی و تربیت‌کننده‌ای حماسی وجود دارد. و این راز بزرگی مادران و همسران صبور شهدای عزیز است و قطعاً جامعه قدر این بزرگان که برکت و عظمت جامعه هستند

امام جمعه جم ادامه داد: یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان‌سازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم بزرگوار ایران است.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=5982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.