• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد

  • کد خبر : 6914
  • 11 فروردین 1403 - 9:30

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اجرا طرح نوروزی از ۲۴ اسفند، اظهار داشت: به منظور رفاه حال مسافران، تسهیل عبور و مرور و ایمنی کاربران جاده‌ای در مسافرت‌های نوروزی، برخی محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

وی از استقرار ۳۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: خدمات لازم توسط راهداران به مسافران در جاده‌های استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از ثبت ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تردد خودرو از ابتدای طرح نوروزی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: این میزان تردد در محور‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد افزایش یافته است.

اخترشناس میزان تردد خودروهای ورودی به استان بوشهر را ۷۰۰ هزار و تردد خروجی ۶۳۸ هزار خودرو اعلام و خاطرنشان کرد: این ترددها توسط مرکز مدیریت راه‌ها ثبت شده که این شاخص نسبت به دوره زمانی سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۱۴ روز گذشته ، بیشترین تردد در ورودی‌های استان بوشهر مربوط به ۴ فروردین با ۶۷ هزار خودرو بوده است تصریح کرد: ورودی و خروجی شهر بوشهر پرترددترین محور استان و از ابتدای طرح نوروزی، تردد یک میلیون و ۲۶۵ هزار خودرو در آن ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ سامانه تردد شمار در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان ثبت تعداد عبور و مرور خودرو‌های سبک و سنگین را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: ساعت اوج تردد خودروها در محور‌های جاده‌ای استان بوشهر عمدتاً بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ است.

اخترشناس با اشاره به آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی به استان بوشهر ادامه داد: انتظار می‌رود رانندگان ضمن رعایت مقررات رانندگی، جاده را نیز بخشی از سفر بدانند.

وی توصیه کرد: رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ‌های امن جاده‌ای یا مجتمع‌های خدمات رفاهی استراحت کنند و سپس ادامه مسیر دهند تا از خواب‌آلودگی و خستگی در حین رانندگی پیشگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به فعال بودن ۵۳ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان گفت: محور‌های خورموج به کنگان در سه راه کاکی، شبانکاره به گناوه بعد از سه راهی بندر ریگ، بوشهر به کنگان و محور دالکی به برازجان تقاطع دهقائد بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

وی یادآور شد: سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر است و مسافران می‌توانند نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از این طریق مطرح کنند.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=6914
  • نویسنده : رضا رئیسی / روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.