• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
امام جمعه جم:

پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه قانونی ما و مردم است

  • کد خبر : 5288
  • 06 آبان 1402 - 7:30

حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با اشاره به دستاوردهای عظیم و مبارک حماسه طوفان الأقصی اظهار داشت: هم‌صدایی داخلی و آوردن همه جناح‌ها و احزاب پای حمایت از فلسطین و محکوم‌کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی امری ضروری و حیاتی است.

وی اضافه کرد: از دستاوردهای عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، نظم جهانی مبتنی بر دو قطبی و تک قطبی ظالمانه، درحال تبدیل به نظم چند قطبی مبتنی بر «گفتمان مقاومت» است.

امام جمعه جم بیان کرد: طوفان الاقصی تندبادی ویرانگر را در سازه‌های ذهنیتی و نظامات غرب در انداخته است، در حالی که رژیم جعلی در صدد بود روز دوم عملیات، حمله زمینی را آغاز کند اما شد ۱۸ روز وناکام.‌

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف اقتصاد رژیم صهیونیستی از بخش مالی و بانکی تا گردشگری، کسب‌وکار و فناوری و انرژی در نتیجه عملیات طوفان‌الاقصی مقاومت و حملات کور رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متحمل زیان سنگین شده است.

محمدی با اشاره به افزایش قیمت نفت واتفاق بد برای آمریکا خاطرنشان کرد: فراخوان بیش از ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره به معنی این است که شغل خود را ترک کرده و این یعنی کم شدن نیروی کار.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین امتداد مقاومت ایران اسلامی است افزود: ایران در زمینه گسترش و ارتقای توانمندی موشکی خود بر متخصصان و پتانسیل داخلی‌اش اتکا کرده است و اقدامات تحریمی آمریکا هیچ گاه نتوانسته است خللی در پیشرفت موشکی ایران ایجاد کند.

لزوم توجه به نوجوانان

امام جمعه جم با گرامیداشت ۸ آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی افزود: توجه ویژه به دانش آموزان وحضور مبلغین وکارشناسان تربیتی در مدارس ضروری است والدین هم دقت کافی در تربیت نوجوانان وجوانان داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن در کمین این قشر وسرمایه گذاری کرده است گفت: اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی امروز که یکمی از برنامه‌های موثر تربیتی است.

محمدی با اشاره به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر و حجاب اضافه کرد: همه در بحث امر به معروف مکرر گفته شده است مسئولند لازم است توجه بیشتری شود.
انتظار داریم دادستان جدید با ساماندهی وتاکید ضابطین وکمک گرفتن از مردم و دغدغه مندان در این حوزه مهم به نیکویی نقش خویش را ایفا نماید

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست منافقان بیان کرد: آن شهید بزرگوار با جایگاه علمی و معنوی رفیع دارای روحیه انقلابی و اراده‌ای خلل ناپذیر بودند و در پرونده قطوری که ساواک در مورد ایشان تهیه کرده، این نکته مشهود است.

امام جمعه جم با اشاره به موضوع عوارض آلایندگی اظهار داشت: پرداخت عوارض آلایندگی مستند به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده حق مردم بویژه مناطق پیرامونی حوزه صنعت است.

وی افزود: اگر این عوارض به موقع و به طور کامل پرداخت شود تحول در مناطق و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود. متأسفانه از فصل آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است که معاون عمرانی و شهری روستایی وزیر کشور در استان اعلام کرد مطالبات استان بوشهر از ناحیه صنایع بابت آلایندگی ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

محمدی گفت: اخیراً هم رئیس دادگستری استان ورود کرد و درخواست دارم که این مهم را به طور جد تا رسیدن به نتیجه پیگیری و تعقیب کنند. البته به نظرم لازم است از ادارات محیط زیست و مالیات هم پرسیده شود چه اتفاقاتی افتاده است و موانع تحقق و وصول چیست.

وی اظهار داشت: پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه جدی ما و مردم است و امیدوارم هرچه زودتر با همت مسئولین ومتولیان به مجموعه‌های شهری و روستایی برای عمران و آبادانی در حوزه‌های گوناگون پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=5288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.