• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
0

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جم برگزار شد

  • کد خبر : 7103
  • 09 اردیبهشت 1403 - 9:59

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جم در سال جدید با موضوع عفاف و حجاب به میزبانی نهاد امامت جمعه جم و با حضور اعضاء، برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تشریح جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری در حوزه فرهنگی و اثرگذاری مصوبات این شورا در سطح خرد و کلان فرهنگی بر اهتمام و حضور حداکثری اعضا تاکید کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه ضمن اشاره به امر حجاب به عنوان یک واجب شرعی گفت: اصل اساسی در این حوزه بهره گیری از ظرفیت های موجود در سطح جامعه ست، که دارای پذیرش اجتماعی در نزد آحاد مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه گفت: قرارگاه عفاف و حجاب متشکل از سی و دو دستگاه و نهاد است که به صورت هماهنگ و طبق دستورالعمل های موجود و در راستای اهداف مشخص شده  بایستی در این حوزه کار کنند.

ایشان در ادامه افزود: بهترین و کاراترین روش در حوزه فعالیت های این چنینی بهره گیری از روش های نرم است؛ روش های همچون کرسی های آزاد اندیشی، طرح های مطالعاتی و نیز فعالیت های تبلیغی نرم در سطح جامعه از بهترین و اثرگذارترین رویکردهای تبلیغی هستند.

مینا دانش آموز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز ضمن تقدیر از حضور اعضاء گفت: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه ارزشی و مذهبی است، لذا حجاب به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه جامعه مذهبی، به عنوان یک هنجار اجتماعی مورد وثوق همه مردم جامعه است.

دانش آموز در ادامه گفت: حجاب اسلامی به عنوان یک هنجار اجتماعی و الگوی رفتار فرد مسلمان، اگر مورد تعدی و تعرض قرار گیرد، هنجارشکنی اتفاق افتاده است و لذا جامعه با استفاده از ابزارهای مشروع و قانونی خود و نیز ظرفیت های مشروع بایستی در صدد رفع این هنجارشکنی و نابه هنجاری برآید.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=7103

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.