• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
استاندار بوشهر:

جم پیشرو در نهضت ملی مسکن/ آبگیری سد سرچشمه آغاز شده/برای تخصیص اعتبارات از محل آلایندگی پیگیری لازم انجام شده است

  • کد خبر : 6524
  • 16 بهمن 1402 - 13:02

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جم با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در عرصه‌های مختلف در ۴۵ سال گذشته نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته‌اند که درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی عامل موفقیت در جامعه است، گفت: پیشرفت هر جامعه مرهون وحدت و همدلی است که خداوند متعال در آیات قرآن کریم همواره به این مهم تأکیدات فراوانی کرده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر نماد اتحاد و وحدت مردم و مسئولان است، اضافه کرد: در شهرستان جم در حوزه‌های مختلف شاهد موفقیت هستیم که عامل آن اتحاد و همدلی مردم و مسئولان است.

محمدی‌زاده با اشاره به تحولات ایجاد شده در شهرستان جم نیز اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن شهرستان جم در استان بوشهر پیشرو است و طرح‌های مهم ساخت مسکن اجرایی شده است.

وی با اشاره به طرح‌های راهسازی در شهرستان جم تصریح کرد: شهرستان جم دارای سه مسیر اصلی است که توسعه طرح‌های راهسازی در این محورها اجرایی شده است.

استاندار بوشهر محور جاده‌ای جم به دشتی را یکی از طرح‌های مهم دانست و بیان کرد: محور ریز به دژگاه و ریز به دوراهک از دیگر محورهای مواصلاتی در شهرستان جم است که اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌های آبرسانی در شهرستان جم پس از سال‌ها متوقف در دولت سیزدهم اجرایی شد گفت: اکنون مرحله نخست آب‌شیرین‌کن سیراف به جم با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز وارد مدار بهره‌برداری شده که این طرح تا تولید ۲۸ هزار مترمکعب ادامه دارد.

وی با اشاره به آبگیری سد باغان در استان بوشهر گفت: این سد عملیات آبگیری آن آغاز شده که با اجرا خط انتقال آب نقش مهمی در تامین آب شهرستان جم دارد.

استاندار بوشهر در ادامه از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بوشهر از سوی اداره کل امور مالیاتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا دو ماه مانده به پایان سال اعتبارات ارزش افزوده افزایش می‌یابد که نقش مهمی در توسعه عمران شهری و زیرساخت‌ها در شهرهای مختلف استان دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه برای تخصیص اعتبارات از محل آلایندگی پیگیری لازم انجام شده است، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات به شهرستان‌های مختلف در محدوده عوارض آلایندگی تحول مهمی در طرح‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌های استان بوشهر درحالی است که تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر تخصیص یافته است.

آغاز و افتتاح ۶ پروژه راهداری در شهرستان جم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در آیین افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های راهداری در پنجمین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار بوشهر گفت: ۶ پروژه راهداری با اعتباری افزون بر ۹۲ میلیارد تومان در شهرستان جم افتتاح یا آغاز شد.

عبدالکریم اخترشناس اجرا محور «ریز به دژگاه» به عنوان مسیر جدید دسترسی استان بوشهر به فارس را از جمله این طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این طرح، از مصوبات سفر دولت سیزدهم است که ساخت قطعه اول آن به طول ۷ کیلومتر و اعتبار ۵۶٫۵ میلیارد تومان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این جاده، می‌تواند حدود ۷۰ کیلومتر فاصله شهرهای جنوبی این استان به فارس را کوتاه تر کند از آغاز عملیات اجرایی بهسازی محورهای «سه راهی گندم زار – ریز» با اعتبار ۵ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: عملیات ساخت محور «اسلام آباد – بیدخوار» با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان، راه روستایی «دو توولی» با اعتبار ۱٫۵ میلیارد تومان و ایمن سازی دوربرگردان کمربندی جم با اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از بهره‌برداری پروژه ایمن‌سازی محور «جم – فیروز آباد» با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: با نصب و اجرا حفاظ بتنی، ایمن‌سازی و آشکارسازی محل اتصال‌ها و نصب تابلوهای جاده‌ای، نسبت به ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای در این محور پرتردد اقدام شده است.

افتتاح و اجرایی شدن طرح‌های شهرستان جم با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار شهرستان جم نیز با تبریک دهه فجر به برنامه‌های این ایام پرداخت و با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در شهرستان جم گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۹۳ طرح در شهرستان جم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سید محمد احمدپور با بیان اینکه برای این طرح‌ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، تصریح کرد: ۱۴۳ طرح با ۸۱۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در شهرستان جم در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی ۵۰ طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

فرماندار جم با اشاره به افتتاح اتوبان جم به فیروز آباد به طول ۱۱ کیلومتر گفت: در این راستا ۱۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد شهرستان جم واگذار شد.

احمدپور اضافه کرد: در مجموع پروژه‌های شهرستان جم در بخش‌های کشاورزی، صنعت، شهری و روستایی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و حوزه‌های عمران شهری و روستایی است که از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی آماده افتتاح است.

انتهای پیام/۱۹۰/

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.