• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
دادستان جم:

در خصوص اهمال شرکت‌های گازی و پتروشیمی‌ها در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی و عدم پرداخت عوارض آلایندگی در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد

  • کد خبر : 6326
  • 03 بهمن 1402 - 7:49

فتحی پناه، دادستان جم در نشست با اصحاب رسانه:

به جهت احقاق حقوق مردم، کوتاه‌ترین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان و حتی کشور را دارا هستیم که این مهم با تلاش رییس دادگستری بهبود هم خواهد یافت.

در خصوص برخوردهای بد با مردم در دادگستری، هیچ عذری را نمی‌پذیریم و حتی رییس دادگستری نیز در این موارد، بعضا” با همکاران برخورد کرده‌اند؛ ولی حجم بالای مراجعات احتمال این مورد هم هست که امیدواریم حقی از کسی تضییع نشود.

در خصوص مشکلات شهرستان، مسوولین باید مطالبه کنند، نماینده پیگیری و ما هم پشت کار را می‌گیریم.

در بدو ورود به شهرستان، از تمامی جاده‌های منتهی به مرکز شهرستان بازدید و تمامی متولیان مربوطه از بابت قصور، جهت توضیح، احضار و تذکر جدی داده شد؛ چرا که این مطالبه‌ی مردم جم به حق است.

جاده‌ی جم به پالایشگاه چهل سالی هست که متولی نداشته و هیچ دستگاهی مسوولیت آن را بر عهده نمی‌گرفته است. جلسات متعدد در مرکز استان و شهرستان گرفته شد که خارج از دستگاه قضا و با فوریت این مهم تعیین تکلیف گردد که هم اکنون نتایج خوبی به دست آمده است.

اجرای این جاده، با بیش از ۲۰۰ معارض روبه‌رو بود که کمتر از ۲ماه این مشکلات حل شده و بیش از ۵۰ جلسه‌ی اداری و مردمی تشکیل شد تا اینکه از روی مردم رد نشویم و هیچ کس ناراضی نباشد و در این خصوص مدیون همکاری مردم هستیم.

دیدگاه ما در خصوص بازگشایی جاده‌ی جم به پالایشگاه آینده‌ی شغلی مالکین مد نظر ما به عنوان حافظان حقوق عامه هم هست؛ چرا که در این مسیر پای کسب مردم هم در میان است.

جاده‌ی جم به فیروزآباد، همزمان با جاده‌ی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت و جاده‌‌ای که از اسفند ۱۴۰۰ تعطیل بود، مقرر شد در اسرع وقت شروع شود که متاسفانه یک روز بعد از پیگیری‌های ما آن سانحه‌ی غم‌انگیز اتفاق افتاد.

شش کیلومتر باقیمانده نیز مسوولان ذی‌ربط احضار و تفهیم کار شده‌اند که در صورت قصور از وظایف قانونی، بدون گذشت برخورد خواهیم کرد.

پیمانکار جاده‌ی جم به سیراف را در مسافرت احضار کردیم که در اسرع وقت ملزم به شروع کار شد و دیروز نیز به خاطر برخی موانع از جمله فیبر نوری با مخابرات نشست برگزار شده و در حال انجام است.

در خصوص پارکینگ شهر جم با شهردار از پروژه بازدید شده و بعد از نظر کارشناس، شهرداری ملزم به پیگیری کار شده تا اینکه پروژه برای استفاده‌ی مردم آماده شود و سپس در خصوص اهمال‌های صورت گرفته حتی از بابت تاخیر در بهره‌برداری، اگر ضرر و زیانی متوجه بیت‌المال شده، تصمیم گیری شود.

یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان، محل دپو زباله شهرهای جم، انارستان و ریز و کارگاه‌های ضایعاتی شهرستان است که در نظر داریم کارگاه‌های ضایعاتی در یک مکان متمرکز کنیم تا شاهد آلودگی محیط زیست و عدم نظارت نباشم.

از شهرهای ریز و انارستان هم بازدید که مکلف به تعبیه‌ی مکان پسماند شدند و با موارد حاشیه‌ای مرسوم بین این دو شهر تعارف نداریم.

چندین مرحله از بازار میوه و تره‌بار جم بازدید به عمل آمد که قیمت ها متناسب نیست و حتی چند مغازه جریمه شدند.

این بازارچه، کمترین اجاره‌بها دارد ولی باعث افزایش نرخ‌ها شده است که در صورت تخلف، اجازه‌ی تمدید قرارداد با متخلفین را نخواهیم داد.

برای اولین بار در دادگستری جم، برای مجازات‌های جایگزین حبس و جرائم، تا الان هزار درخت کاشت شده است که درخت‌کاری برای جایگزینی مجازات تخلفات رانندگی از مصادیق آن است. متخلفان از قوانین این چنینی جزو دوستداران محیط زیستی‌اند و به دلخواه متخلف این اقدام صورت می‌گیرد.

یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان فرودگاه است که در جم و مرکز استان و تهران، پیگیر راه اندازی مجدد فرودگاه هستیم. هر فردی در مورد فرودگاه کوتاهی کرده باشد با وی برخورد جدی خواهد شد. وظیفه‌ی ما صیانت از بیت المال و خواسته های مردم است؛ آنچه قول دهیم تا زمانی که در جم هستیم انجام خواهیم داد. در همین خصوص مدیرعامل پازارگاد جهت ارائه‌ی توضیح، دعوت خواهیم کرد.

مطالبه گری نمایندگان مردم در مجلس کمک زیادی به ما می‌کند که کار سرعت بیشتری بگیرد. نمایندگان تلاش کنند هر کجا هم نیاز به کمک داشتند بدون هیچ کوتاهی در کنار آنها خواهیم بود.

دستگاه قضا در انتخابات از هیچ شخص خاصی حمایت نمی‌کند و آنچه قانون برای ما وظیفه مشخص کرده است انجام خواهیم داد و مردم عزیز با حضور در انتخابات بار دیگر ثابت خواهند کرد که همیشه در کنار مسوولان بوده و هستند.

در خصوص اهمال شرکت‌های گازی و پتروشیمی‌ها در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی و عدم پرداخت عوارض آلایندگی نیز در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد./ نسیم جم

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.