• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

صادرات ۱۵ هزار تن آبزیان از استان بوشهر به ۱۸ کشور

  • کد خبر : 6123
  • 17 دی 1402 - 9:16

مهدی تنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های این استان تولید و پرورش آبزیان است، اظهار داشت: استان بوشهر ضمن اینکه بزرگترین تولیدکننده میگو پرورشی در کشور است با وجود طولانی‌ترین ساحل در خلیج فارس انواع آبزیان دریایی صید می‌شود.

وی با اشاره به تولید میگو پرورشی در استان تصریح کرد: در ۹ ماه امسال با نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم و صدور گواهی، زمینه صادرات محموله‌های آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف فراهم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات بیش از ۱۵ هزار تن انواع آبزیان از این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در این راستا ۱۵ هزار ۳۵۴ تن انواع آبزیان شامل ۱۲ هزار تن میگو پرورشی و ۳ هزار تن انواع ماهیان دریایی صادر شده است.

تنگستانی با بیان اینکه این محموله‌ها پس از فرآوری، نظارت و آزمایشات لازم به ۱۸ کشور صادر شده است خاطرنشان کرد: آبزیان تولیدی یاد شده به ‌کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، روسیه، چین، ‌کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مالزی، ترکیه، تایوان، ارمنستان ، بلاروس، بنگلادش، هنگ کنگ، آذربایجان، تایلند صادر شده است.

وی واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خدمات رایگان واکسیناسیون دام در اردوی جهادی دامپزشکی در نقاط مختلف روستایی و عشایری در حال اجرا است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه تیم‌های درمانی دامپزشکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری خدمات جهادی دامپزشکی و واکسیناسیون، سمپاشی دام و اماکن دامی و آموزش و ترویج به‌صورت رایگان در اقدامی جدید دیگر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تیم‌های درمانی دامپزشکی تشکیل شده است.

تنگستانی اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای و مناطق عشایری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات رایگان از جمله واکسیناسیون تب برفکی گوسفند، بز، گاو و گوساله و همچنین مراقبت فعال ویزیت و آموزش چهره به چهره دامداران در این اردوهای جهادی انجام می‌شود.

وی عملیات نظارت بهداشتی و بازدید اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از دیگر فعالیت دامپزشکی استان بوشهر در ۹ ماه امسال دانست.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.