• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

آغاز ساخت ۱۰۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر با حضور رئیس بسیج سازندگی + تصویر

  • کد خبر : 6041
  • 09 دی 1402 - 10:18

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، سردار محمد زهرایی عصر امروز در آغاز ساخت یک‌ هزار و افتتاح ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی استان بوشهر در دهکده قرآنی چارک شهرستان دشتی با اشاره به اینکه آوازه قرآنی این روستا جهانی است، اظهار داشت: دهکده قرآنی چارک نقش مهم خود در عرصه قرائت و حفظ قرآن در کشور و جهان به نمایش گذاشته که مایه عزت و افتخار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یکی از مسئولیت‌های مهم قاریان قرآن را تفسیر آن دانست و بیان کرد: وقتی انسان به مرتبه‌ای بالا و ظرفیت ویژه‌ای دست می‌یابد بار مسئولیت آن سنگین‌تر می‌شود از این نظر یکی از مأموریت‌های مهم قاریان و حافظان قرآن کریم در روستای چارک توجه به تفسیر آیات الهی است.

وی بر توجه به مطالبات مردم روستای چارک تاکید کرد و گفت: برای تحقق درخواست‌های مردم این دهکده قرآنی، تشکیل قرارگاه و گروه جهادی قرآنی و وصل شدن به دیگر گروه‌های جهادی یک ضرورت است.

زهرایی حل مشکل تامین آب روستاها را یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی دانست و خاطرنشان کرد: تامین آب پایدار روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور بر اساس برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد و حل مشکل آب شرب روستای چارک دشتی مورد توجه ویژه بسیج سازندگی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور آسفالت جاده بین مزارع را یکی دیگر از مأموریت‌های این نهاد اعلام و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

وی از ساخت نیروگاه برق خورشیدی در روستای چارک دشتی خبر داد و بیان کرد: در هفته مقاومت و به نیت حاج قاسم سلیمانی بر اساس سن این سردار بزرگ مقاومت ۶۳ نیروگاه برق خورشیدی در روستای چارک ایجاد و به‌عنوان روستای تولید انرژی پاک مطرح می‌شود.

زهرایی در ادامه بر تدوین طرح مدت‌دار برای اجرا برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف در زمینه آب، بهداشت، مسکن، اشتغال و طرح‌های فرهنگی در روستای چارک دشتی تاکید کرد و افزود: باید سطح خدمات‌رسانی به پایگاه قرآنی ایران در چارک افزایش یابد چراکه آوازه این روستا بین‌المللی و خوش درخشیده است.

آغاز ساخت یک‌هزار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز از افتتاح ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی همزمان در روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها ۵ کیلو وات ساعت است که برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

سرهنگ پاسدار خلیل رفعتی از آغاز ساخت یک‌هزار نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای خرید تجهیزات و نصب نیروگاه‌های خورشیدی ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت می‌شود.

وی اقساط پرداخت این تسهیلات را ۶ ساله دانست و بیان کرد: این نیروگاه‌های برق خورشیدی که به‌عنوان تولید انرژی پاک محسوب می‌شود ضمن اینکه هزینه نگهداری آن بسیار پایین است، تولیدات برق آن توسط شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به‌صورت تضمینی با قرارداد ۲۰ ساله خریداری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اضافه کرد: پس از راه‌اندازی این نیروگاه‌های کوچک، تولیدات آن با ایجاد کنتور خروجی به شبکه برق سراسری متصل می‌شود.

انتهای پیام/۱۹۰/

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.