• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
تلاش و وفاق برای توسعه و پیشرفت؛

نشست هم‌اندیشی شهرداران و شوراهای شهرستان های مراکز جنوبی استان بوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 5957
  • 28 آذر 1402 - 13:38

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر جم: در راستای تحقق هماهنگی و توسعه، عصر دوشنبه ۲۷ آذرماه ، نشستی مشترک با حضور شهرداران و شوراهای مراکز چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در شهر جم برگزار شد . در این نشست که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر جم برگزار گردید ، به بررسی مهمترین دغدغه‌ها، چالش‌ها، اهداف و مشکلات مشترک و مرتبط به این مناطق پرداخته شد.

در این نشست ، موضوعاتی همچون عوارض آلایندگی ، مساعدت ها و حمایت های شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس به جامعه محلی جنوب استان و وضعیت اشتغال جوانان به عنوان محورهای اصلی ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

یکی از مسائل اصلی مطرح شده در خصوص عوارض آلایندگی ، عدم پرداخت عوارض از سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون بود که موجب نگرانی ها و تأثیراتی جدی بر جنوب استان بوشهر شده است. در این راستا، نشست بر آن تمرکز داشت تا مسئولین استانی و کشوری برای وصول و توزیع عوارض موصوف بین شهرداری‌ها و دهیاری های جنوب استان اقدامات لازم و عاجل معمول دارند .

موضوع دیگر در این نشست به مساعدت ها و اعتبارات مصوب شده ی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس اختصاص داشت . شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس در سنوات گذشته با عنایت به مسئولیت های اجتماعی در قبال جامعه محلی، مساعدت هایی در راستای توسعه و ایجاد زیر ساخت ها‌ در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر ( کنگان، عسلویه ، جم و دیر ) در حوزه های عمرانی، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی داشته است که در سال جاری این کمک ها به خاطر موانع و محدودیت های ایجاد شده متوقف مانده است . در این نشست روسای شوراهای حاضر ، پیگیری مطالبات عامه از طریق استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس ، رئیس کل دادگستری، مدیران استانی و کشوری را مورد تاکید جدی قرار دادند .

موضوع اشتغال جوانان جویای کار، حمایت و ارتقاء نیروهای بومی شاغل در صنایع ، بهسازی و ترمیم راه کنگان – سیراف به جم ، تسریع در بازیابی گازهای فلرهای صنایع موجود در جنوب استان و اتخاذ راهکارهای قانونی لازم برای احقاق حقوق مردم از جمله ی دیگر محور های گفتگو در این نشست بود .

در این نشست، برای شهرداران و شوراهای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر فرصتی فراهم شد تا تبادل تجارب نموده ؛ راهکارها ، ایده‌ها و پیشنهادات خود را در مورد توسعه و بهبود زیرساخت‌ها ، خدمات عمومی، حمل و نقل، محیط زیست و دیگر زمینه‌های مرتبط و فصول مشترک در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.