• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

پروژه احداث دومین کتابخانه شهر جم کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 5712
  • 08 آذر 1402 - 10:02

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در آیینی با حضور امام جمعه، فرماندار جم، مدیر کل کتابخانه های استان، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، سرپرست کتابخانه عمومی شهرستان و جمعی از اصحاب رسانه، صبح امروز احداث پروژه دومین کتابخانه شهر جم بالغ بر اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در محله خواجه احمدی کلنگ زنی شد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در این آیین گفت: کلنگ زنی دومین کتابخانه جم را به عنوان پارک علم و دانش به فال نیک می‌گیریم و یقیناً با خیر و برکت بهمراه است. شهرستان از ظرفیت های زیادی جهت توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی برخوردار است که با برنامه محوری می توان به آن رسید.

فرمانده قرارگاه فرهنگی جم تصریح کرد: امید است با توسعه کتابخوانی و افزایش کتابخانه های شهرستان قدم های بزرگی در راستای اعتلای بوستان فرهنگ کتابخوانی، کتابداری و مطالعه در سطح جامعه برداشته شود.

احمدپور فرماندار جم نیز گفت: نگاه شورا و شهردار به فرهنگ کتاب خوانی و احداث کتابخانه کاری ارزشمند است. راه رسیدن به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مطالعه است و برای رسیدن به علم و مطالعه، به توسعه کتابخانه ها باید توجه شود.

حیدر راهب مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مکرر امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین توانستیم بعد از گذشت ۳۰ سال از تأسیس اولین کتابخانه دومین کتابخانه را کلنگ زنی کنیم که کار بزرگ و در شأن مردم جم خواهد بود.

وی تأکید کرد : با هم افزایی نهادهای فرهنگی می‌توان کارهای مهم و بیشتری در حوزه‌های فرهنگی به خصوص کتاب و کتابخوانی انجام داد.

سجادی، رئیس شورای شهر جم نیز گفت: نگاه شورای شهر هیچ زمان به محله خاصی نبوده و سعی بر آن شده که عادلانه و بدون تبعیض خاصی در تمام نقاط شهر پروژه‌های اجرا کنیم و هم اکنون مفتخریم که در تمام نقاط شهر پروژه داریم که تلاش خواهیم کرد هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

حسین زاده شهردار جم نیز عنوان کرد: اجرای پروژه دومین کتابخانه جم به نام شهید فکری مزین شده است در دوره چهارم شورای شهر تملک زمین آن محقق شده بود امروز کلنگ زنی آن آغاز می‌شود و مدت اجرای پروژه ۱۳ ماه و با هزینه ۱۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

پروژه کتابخانه در دو طبقه به مساحت ۸۴۰ متر در دو طبقه با تمامی امکانات استاندار یک کتابخانه درجه یک طراحی شده، فضای سبز در نظر گرفته شده ۲۰۰ متر است که می تواند گامی در جهت توسعه فرهنگ و هنر و ادبیات شهرستان برداشته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.