• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز طرح‌های عمرانی فرهنگی استان بوشهر

  • کد خبر : 5423
  • 15 آبان 1402 - 11:20

عبدالرحیم افروغ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر،با اشاره به هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان، اظهار داشت: در این هفته بیش از ۴۰۰ برنامه از سوی دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ برنامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای هفته کتاب تدوین شده، خاطرنشان کرد: ساخت اینفوگرافی کتاب، راه‌اندازی غرفه‌های کتاب در مکان‌های تفریحی، فرهنگی، اجتماعی، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان بوشهری، مسابقه کتابخوانی، راه‌اندازی انجمن اهل قلم از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آبان‌ماه را سالروز حماسه زنان لرده دشتستان در مقابله با قشون استعمار انگلیس اعلام و تصریح کرد: مراسم حماسه زنان لرده در بوشهر با مشارکت محمد حسین رجبی دوانی، تاریخ شناس و محقق در عرصه مبارزات زنان برگزار می‌شود.

افروغ  با اشاره به تدوین اطلس زیرساخت‌های فرهنگی استان بوشهر، بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر طرح‌های مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی مصوب شد که یکی از مصوبات آن تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی در نقاط مختلف استان بوشهر است.

وی ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر، تماشاخانه، تأمین تجهیزات نگارخانه، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و طرح‌های نیمه تمام این عرصه را از جمله مصوبات هیئت دولت دانست و اضافه کرد: اکنون مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای مختلف استان بوشهر نیمه تمام است که در مصوبه هیئت دولت تسریع تکمیل این طرح‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ۱۲ طرح فرهنگی نیمه تمام در نقاط مختلف استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها بیش از یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تأمین این اعتبار در مصوبات هیئت دولت مورد توجه قرار گرفته است.

افروغ اجرا طرح‌های مختلف فرهنگی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مجتمع فرهنگی ۹ دی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ها و طرح‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر تعلق دارد.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.