• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
واکنش رئیس شورای شهرستان جم به اظهارات عضو شورای اهرم:

جاده جم به فیروزآباد به قتلگاهی برای جوانان تبدیل شده/مشکلات فراوان بهداشتی و آموزشی در جنوب استان بوشهر

  • کد خبر : 5387
  • 13 آبان 1402 - 8:13

به گزارش آینه جم، یکی از رسانه‌ های محلی اهرم  نوشت:حاج غلام برقی نژاد عضو شورای اسلامی شهر اهرم و همچنین چندین سال رئیس شورا اهرم بوده نسبت به صحبت های امام جمعه شهر دیر واکنش نشان داد .

برقی نژاد گفت: چرافقط چهارفرمانداری های جنوبی آقای امام جمعه محترم مگه شما برق وآب وراه تان ازاین طرف استان یعنی شمال استان نیست مگه مرکز استان شهر بوشهر نیست!

وی گفت ؛قبلا نیز  بخشنامه ای صادر گردید که فقط نیروهای این چهارشهرستان بومی هستند و باعث بدبختی وفلاکت جوانان ما شدید حالا نیز زیرساخته های مانشانه گرفته اید.

مهندس برقی نژاد در پایان گفت: تمنا دارم دقت کنید وقتی پشت تریبون قرار میگرید بر اساس مصلحت نظام و مردم سخن بگویید تا سوتفاهم ایجاد نگردد.

سید جلال حق شناس رئیس شورای شهرستان جم به اظهارات عضو شورای اسلامی شهر اهرم در خصوص اعتراض امام جمعه دیر از تصمیم استانداری بوشهر در توزیع عوارض آلایندگی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس واکنش نشان داد.

برادر بزرگوار جناب آقای برقی نژاد

عضو محترم و با تجربه شورای اسلامی شهر اهرم

متاسفانه همواره جنوب استان بوشهر مورد بی مهری گسترده قرار گرفته به نحوی که مردم این حوزه نسبت به تصمیمات مسئولین اجرایی مرکز استان گلایه مند بوده اند که این نارضایتی و شکایت مردم نیز ریشه در تضرری است که در دولت های مختلف متوجه آنها شده است.

برادر عزیز آیا اطلاع دارید که جاده ترانزیتی دوطرفه فرسوده و غیراستاندارد جم فیروزآباد قتلگاه جوانان و نان آوران خانواده ها در جنوب استان بوشهر گردیده است و با توجه به درخواست های مکرر شوراها و ائمه جمعه در این موضوع ، ما شاهد ثقل صامعه و بی توجهی دردناک مسئولین استانی می باشیم و در کمال ناباوری هیچگاه دو بانده شدن این قاتل خاموش در برنامه مسیولین اجرایی استان نبوده است و این بی توجهی ، ریشه در پیشینه بی توجهی مسئولین استانی دارد و یادمان نمی رود که در مراسم افتتاح همین جاده فعلی  نیز هیچ مسئول رده پایین دولتی از استان بوشهر حضور نیافت و این در حالی است که احداث خط آهن مرکز استان به شیراز ، آزاد راه بوشهر به شیراز تامین اعتبار گردیده و اخیرا هزار میلیارد آن نیز از محل اعتبارات ‌مسئولیت های اجتماعی نفت تامین گردیده است.

 آیا اطلاع دارید که طبق قانون اعتبارات شورای راهبردی مختص این چهار شهرستان بوده و تخصیص آن در خارج از این حوزه غیرقانونی می باشد و حتی عدم تخصیص اعتبار مناسب توسط شرکت های مستقر در منطقه موجب نارضایتی فرمانداران این خطه نیز گردیده به نحوی که هیچکدام در جلسه اخیر امضاء تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی که مورد موافقت استانداری صورت گرفته بود نیز حضور نیافتند.

آیا می دانید که در دولت قبل اعتبارات عوارض آلایندگی که مختص این حوزه بود توسط مسئولین استانی به کل استان تعمیم پیدا کرد که این موضوع مورد تعجب و شگفتی رئیس وقت حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت و با دوندگی و پیگیری های جدی شوراهای اسلامی شهرستان های جنوبی جلو ادامه این روند غیرقانونی گرفته شد.

آیا مطلعید که مسئولین استانی تاکنون نسبت به اخذ و جذب بیست هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی کوتاهی نموده اند و حتی حاضر نیستند که به درخواست‌های مکرر مسئولین مردم نهاد و ائمه جمعه کوچکترین جوابی دهند .

برادر عزیز آیا از مشکلات عدیده تراکم جمعیتی در حوزه‌های مختلف خدماتی و بویژه در حوزه آموزش و سلامت شهرستان های جنوب استان خبردار شده اید.

آیا از آمار جوانان بیکار که مستقیماً استشمام بوی گاز که ماحصل استقرار صنعت عظیم نفت و گاز برای آنها شده است اطلاعی دارید.

برادر بزرگوارم همانطور که خود را صاحب تجربه و اندیشه می دانید  به همان گونه نیز امام جمعه محترم دیر از بزرگان ، اندیشمندان و خردمندانی است که به آلام بیکران و دردهای بی شمار این خطه وقوف کامل دارند و یقیناً تک تک گفتار ارزشمندشان در خطبه نماز جمعه بر حسب قانون و نیازمندی منطقه ذکر می گردد و شخصیت حقیقی و جایگاه ارزنده ایشان و برادران دانشمند وی برای مردم این سامان از احترام ویژه ای برخوردار می باشند و جا داشت علاوه بر رعایت انصاف و قانون به نحو محترمانه تری فرمایشات ایشان را نقد می فرمودید.

با نهایت احترام

سید جلال حق شناس

رئیس شورای شهرستان جم

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5387
  • منبع : آینه جم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.