• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
امام جمعه بوشهر:

هزینه‌های درمان برای مردم کاهش یابد

  • کد خبر : 5280
  • 03 آبان 1402 - 9:44

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار مدیران بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: باید به سمتی برویم که درمان برای مردم هیچ‌گونه هزینه‌ای نداشته باشد.

وی بیان کرد: لازم است خدمات سریع و دارای افق و برد زمانی بالا باشد و فرد بعد از درمان مجدد به همان بیماری مبتلا نشود. به همین خاطر از منظر اقتصاد بیمه روی مساله پیشگیری باید توجه و درمان سریع و پردوام باشد و این نکته مهمی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه متأسفانه به سیستم‌های سنتی و کهن اداری عادت کرده‌ایم گفت: این کار باعث سردرگمی مردم شده است و لازم است افرادی که بیمار هستند باید یک کد وارد شود و روند درمان او به سهولت انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در رابطه با بیمه هم دغدغه پیشگیری نداشته باشند و با مدیریت پرشتاب و دانش بنیان و قطعی کار درمانی خود را بدون دغدغه انجام و گرفتار چرخه اداری نشوند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نقش مؤثر بیمه سلامت در جامعه گفت: هر چی پوشش بیمه‌ای ما بیشتر باشد آرامش بیشتر و دغدغه‌ها در جامعه کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به طرح دریا درمانی گفت: یکی از مهمترین خاصیت‌های دریا درمانی بودن است که در این رابطه طرحی را مطرح کرده‌ام تا در کشور این طرح بررسی و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در مدیریت جامع جوامع همواره یک نگرانی در طول تاریخ بشریت بوده و همیشه دغدغه شخص و خانواده و حوزه کاری حوادث غیر مترقبه بوده است که این حوادث در زندگی با توجه به تجربه‌های تلخ، نظام فکری انسان را به خود مشغول داشته و تکانه‌های روحی و جسمی به انسان وارد کرده است.

امام جمعه بوشهر افزود: این دغدغه به اشکال مختلف در ذهن مدیران و مهندسان طراحی هندسه جامعه بوده که چگونه آن را برطرف کنند.

وی یکی از عوامل و راهکاری‌های اساسی برای حل این معضل را بیمه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های انسان سلامت است، انسان از زمانی که به دنیا می‌آید در معرض تهاجم برونی مشکلات فیزیولوژیک داخلی است. بیمه شغل و ابزار زندگی اگر قبلاً نبود چندان هم برای فرد مهم نبود اما سلامت این‌طور نیست چون به زیست سالم انسان ارتباط دارد.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: شخصی که بیمار می‌شود افراد دیگر را هم درگیر بیماری خود می‌کند و همیشه درمان سلامت هزینه سنگینی داشته است و روز به روز به خاطر پیچیدگی بیماری‌ها نرخ درمان هم ارتقا پیدا کرده است، طوری‌که یک بیماری عادی یک دهم حقوق انسان را درگیر خود می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: بیمه سلامت آمده این دغدغه را بردارد و نوید بدهد که در کنار شما هستم. این دغدغه، دغدغه درمان تنها نیست، بلکه دغدغه حفظ سلامت هم است، لذا هم پیشگیری هم درمان باید در حوزه سلامت مهم است و این دغدغه‌ها باید برداشته شود.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.