• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

پایان تعمیرات ‌پالایشگاه فجر جم‌/ پالایشگاه آماده تولید حداکثری گاز برای زمستان شد

  • کد خبر : 5168
  • 25 مهر 1402 - 12:33

سید مهدی هاشمی مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از پایان تعمیرات اورهال پالایشگاه فجر جم خبر داد و اظهار داشت: با پایان یافتن تعمیرات اورهال پالایشگاه گاز در شهرستان جم، این پالایشگاه آماده تولید حداکثری گاز در زمستان امسال خواهد بود تا کشور با مشکل کمبود گاز مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به اینکه تولید گاز پایدار و محصولات جانبی از اهداف اصلی شرکت فجر جم است افزود: این شرکت در شش ماه اول سال جاری ۸.۴ میلیارد مترمکعب گاز و ۱.۲ میلیون بشکه میعانات گازی تولید کرده است.

وی تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن LPG  را از دیگر محصولات تولیدی شرکت پالایش فجر جم در نیمه نخست دانست و بیان کرد: این میزان تولید نسبت به شش ماه سال گذشته با افزایش ۷۵ درصدی همراه بوده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه ظرفیت تولید گاز در پالایشگاه فجر جم بالغ بر ۱۲۵ میلیون مترمکعب در روز است افزود: چاه‌های منطقه نار و کنگان با افت فشار همراه شده و بخشی از خوراک پالایشگاه از منطقه پارس جنوبی تأمین می‌شود و تولید گاز بر اساس میزان خوراک ورودی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از تولید ۸.۴ میلیارد مکعب گاز در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با تأمین خوراک اولیه از منابع گاز خام در این منطقه، این پالایشگاه ظرفیت تولید ۱۲۵ هزار مترمکعب گاز در روز را دارد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه فجر جم افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان توحید جم اختصاص داده است افزود: این پروژه حیاتی و از اولویت‌های این پالایشگاه بود که هم‌اکنون با پیشرفت شش درصدی در دست اجراست.

هاشمی خاطر نشان کرد: انتقال آب از سد باغان برای مصرف صنعتی و کشاورزی با مشارکت مالی ۳۷۰ میلیارد تومان شرکت پالایش فجر جم در دست احداث است و تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان نیز به پیمانکار پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فجر جم در پروژه انتقال آب سیراف به جم مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مشارکت کرده است افزود: بازسازی اسکله بندر سیراف با مبلغ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت پالایش فجر جم بهسازی جاده جم به پالایشگاه را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نام برد و گفت: قطعه اول این راه با اعتبار ۲۰ میلیارد احداث و به اداره راه تحویل داده شد و قطعه دوم آن نیز به طول ۲۱ کیلومتر در دست اجراست که به‌دلیل عدم رفع معارض از سمت شهرستان، تنها ۴ کیلومتر از آن اجرا شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان کننده در شرکت پالایش فجر جم داشته‌ایم.

مهدی هاشمی در خصوص اینکه چه مشکلاتی پیش روی راه‌اندازی مجدد فرودگاه جم است گفت: مالکیت فرودگاه جم از پالایشگاه فجر به شرکت ملی گاز ایران واگذار شده و این فرودگاه مشکلی بابت پرواز ندارد و نیازمند عزم جدی در مسئولان استانی و شهرستانی برای راه‌اندازی مجدد آن است.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.