• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

صادرات ۱۵ میلیون تن از گمرکات استان بوشهر

  • کد خبر : 5035
  • 10 مهر 1402 - 11:01

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،علی سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات محموله‌ها و محصولات مختلف از گمرکات استان بوشهر، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۵٫۶ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل محصولات پتروشیمی ، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو ، سنگ لاشه، گچ ، سبزیجات و صیفی‌جات تازه دانست و بیان کرد: این محموله‌ها عمدتاً به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین حجم صادارت را مربوط به محصولات پتروشیمی دانست و خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۱۴ میلیون و ۱۷۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش افزون بر ۵٫۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به ویژه گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که بیش از ۹۰ درصد کل محصولات صادراتی استان محسوب می‌شود.

سلیمانی‌ به حجم واردات صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر ۳۱۳ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار وارد و از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

وی عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر را شامل ماژول نمایشگر، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری ، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع بلندگو، لاستیک، موز و جرثقیل مستعمل دانست.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات استان مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، روسیه، فیلیپین، هند، جمهوری کره، ژاپن، ترکیه و هنگ‌کنگ است.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.