• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

رهایی ۲۱ نفر محکوم به قصاص در استان بوشهر

  • کد خبر : 5032
  • 10 مهر 1402 - 10:53

مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر بازدید مستمر از زندان و رسیدگی به مطالبات مددجویان در زندان‌ها را یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضا استان بوشهر دانست و اظهار داشت: به مناسبت هفته وحدت ضمن حضور در بین اهل سنت در نقاط مختلف استان بوشهر مشکلات حقوقى و قضایی آنان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته وحدت امروز با حضور در زندان مرکزی بوشهر مشکل مددجویان بررسی می‌شود گفت: به مناسبت هفته وحدت تلاش برای مرخصی مددجویان واجد شرایط و مرخصی منجر به آزادی زندانیان در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۸ بار از زندان‌های بوشهر و دشتستان بازدید و مشکلات مددجویان مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: در این مدت مشکلات ۲۰۰ زندانی مورد بررسی قرار داده‌ام.

مهرانگیز از صلح و سازش در پرونده‌های محکوم به قصاص خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ محکوم به قصاص با تلاش مجموعه قضایی، گذشت شاکیان، همکاری شورای حل اختلاف و معتمدین از اجرا حکم رهایی یافتند و آزاد شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ۲ محکوم دیگر در آینده نزدیک با گذشت شاکیان از قصاص رهایی می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت خیران و نیکوکاران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شده‌اند و اکنون ۱۰۰ زندانی منتظر مشارکت خیران برای آزادی و برگشت به آغوش خانواده هستند.

مهرانگیز با اشاره به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و حقوقى در استان بوشهر اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال ماهانه به‌صورت متوسط ۲۹ هزار پرونده ورودی به دستگاه قضایی استان بوشهر بوده و به همین میزان و حتی بیشتر مختومه شده است.

وی پرونده‌های مسن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرونده‌های بالای شش ماه مسن محسوب می‌شود و در نیمه نخست امسال ۶ هزار پرونده مسن استان بوشهر مختومه شده است.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=5032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.