• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

بوشهر از دیرباز استان مقاومت و دفاع بوده است

  • کد خبر : 4957
  • 29 شهریور 1402 - 12:50

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس در تاریخ ایران، منطقه و جهان دارای جایگاه بسیار مهمی در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینکه طراحی و برنامه و اهداف تحت سیطره راهبران آن دو بلوک در عرصه نظامی بود و جایی برای دیگر کشوری وجود نداشت اظهار داشت: در عرصه سیاسی نیز همین دسته بندی وجود داشته و کشور مستقل سیاسی مفروض نبود و کشورهای غیر متعهدی که بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شده بود هم آرام آرام ماهیت غیر متعهد بودن خود را از دست دادند و بسیاری از آنها در همین منظومه محاسباتی تقسیم جهان به دو ابرقدرت شرق و غرب، قرار گرفتند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: در عرصه اقتصادی و امنیت، علم و فناوری و فرهنگی هم جهان را به دو بلوک فرهنگ غرب و شرق تقسیم کرده بودند؛ فرهنگ غرب با نگاه فلسفی خود جامعه هدف را بر قطاری قرار داده بود که ایستگاه آن ابتذال و انحراف و تخطیر جهت سو استفاده از جامعه انسانی، و حوزه شرق به رهبری شوری جهان را دچار بحران ایدوئولوژیک کرده بود.

امام جمعه بوشهر ادامه اد: در محاسبه و تخمین درجه قدرت ایران، سرکرده‌های جهان استکبار به این نتیجه رسیدند که در اولین گام و نفس‌های انقلاب، این انقلاب را دچار مشکلاتی همچون، مهار، تخریب و براندازی کنند که همان محاسبه نظم نوین حاکم سرجای خود باشد و در افق شدیدتر جهان دچار برده داری مدرن شود و یکی از طرح‌های آنان حمله نظامی کلاسیک از خارج از کشور و فشار فوق العاده تخریب امنیتی و ترور در داخل بود و همین هم در نوع خود در جهان بی نظیر بود.

وی افزود: آنها یک جنگ هشت ساله با پشتیبانی جهانی و در عرصه حملات نظامی با همکاری چند کشور به کشور ما حمله کنند و به خیال خود با رفتن مستشاران، سازمان دفاعی ما دچار مشکل می‌شود تا به کشور آسیب برسانند. شرق و غرب برای یک موضوع متحد شدند و آن هم انقلاب اسلامی ایران بود. اما حضور مردم و حضور نیروهای مسلح در تمامی عرصه‌ها و هدایت امام و رهبر انقلاب حماسه‌ای آفریده شد که معادلات و محاسبات جهانی در مقابل این قدرت سر تسلیم فرود آورد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به سابقه دیرینه استان در حوزه مقاومت گفت: استان بوشهر از دیرباز استان مقاومت و دفاع بوده و تاریخ مقاومت آن قریب به ۶۰۰ سال است که بسیار پرشکوه است و هر مقدار که رو به جلو برویم این قدرت دفاعی قوی‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر یک رئیس‌علی در سال ۱۲۹۴ داشتیم در سال ۱۳۶۰ ده‌ها رئیس‌علی دلواری تولید شد و اکنون هزاران رئیس‌علی در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=4957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.