• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم:

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش «جم»/ فضای آموزشی کافی نیست

  • کد خبر : 4844
  • 20 شهریور 1402 - 11:53

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالقاسم حسینی یکشنبه شب در نشست خبری از جایگاه و قدرت رسانه‌ها سخن گفت و با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها اظهار داشت: با فضاسازی و اطلاع رسانی لازم، مسئولان و مردم از شرایط آموزش و پرورش آگاه‌تر شوند.

حسینی به وضعیت آموزش و پرورش جم اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ مدرسه دولتی در شهرستان وجود دارد ولی در این مدارس فقط ۱۰ خدمتکار و ۱۵ مربی پرورشی است و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان مشهود است.

وی در خصوص عدم سنخیت ورود و خروج دانش آموزان شهرستان گفت: ۶۰۰ نفر دانش آموز در پایه دوازدهم فارغ التحصیل شده اند اما ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی جدید امسال وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

حسینی به ورود دانش آموز در مقاطع میان پایه تحصیلی مدارس جم اشاره کرد و افزود: بالاترین آمار افزایش جمعیت دانش آموزی در سطح استان را داریم.

وی در خصوص شایعه واگذاری سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به هیچ وجه سالن شهید نیکخواه یا سالن دیگر را واگذار نخواهیم کرد بلکه تبدیل به مکان برگزاری مسابقات و تمرین دانش آموزان برای شرکت در مسابقات ورزشی استانی می‌شود.

حسینی در رابطه با بحث واگذاری ساختمان سرایداری شهید نیکخواه، تصریح کرد: چهار کلاس درس ساخته شده در سال ۷۰ که بدون هیچ استفاده‌ای در حال تخریب بود، با مشورت معاونین و درخواست ترمیم آن و درآمد زایی برای کمک به مدارس شهری، به یک مدرسه غیر دولتی واگذار شد تا بتواند بخش از افزایش جمعیت دانش آموزی را پوشش دهد.

کسب ۲۸ رتبه در جشنواره خوارزمی

وی از کسب ۲۸ رتبه در جشنواره خوارزمی و کسب ۳۳ درصد از مقام‌های فرهنگی و هنری استان توسط دانش آموزان جمی خبر داد و اضافه کرد: امسال شاهد کسب ۱۵ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری بودیم که نسبت به سال قبل ۷ نفر بیشتر است.

این مقام مسئول به ایجاد ۸ رشته جدید، دو مرکز اختلالات یادگیری و شناسایی و تحصیل مجدد ۴۵۰ دانش آموزان ترک تحصیل کرده اشاره کرد و بیان داشت: همکاری و مشارکت والدین در آموز تربیتی و آموزشی مدرسه لازمه توسعه و پیشرفت دانش آموزان در رقابت‌های مختلف است.

وی گفت: نفت، گاز و پتروشیمی‌ها در واگذاری برخی تجهیزات و برگزاری دوره‌های آموزشی آموزشی همکاری دارد اما خواسته آموزش و پرورش بیشتر از این موارد است با توجه به اینکه جمعیت زیادی از دانش آموزان از خانواده‌های کارکنان نفت و گاز هستند باید بیشتر در کنار آموزش و پرورش شهرستان باشند.

افتتاح ۱۰ مدرسه در شهرستان

حسینی به افتتاح ۱۰ مدرسه در شهرستان طی ۲ سال اشاره کرد و گفت: کمبود مدرسه در سطح شهر جم نمایان است و نیاز است دو مدرسه متوسطه اول و دوم دخترانه هرچه زودتر احداث شود.

وی در خصوص شهریه ۳۰ مدرسه غیردولتی با جمعیت هفت هزار نفری اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی با نظارت شهرستان و استان بر اساس خدمات دهی متفاوت است.

مدیر آموزش و پرورش جم از کمبود معلم برای ۵۵۰ ساعت در متوسطه و ۳۹ معلم در مقطع ابتدایی سخن گفت و اضافه کرد: از ۷۳ درخواست انتقالی نیرو به جم با ۱۳ نفر موافقت شده است.

وی به همراهی، همکاری و تعامل سازنده فرماندار جم با آموزش و پرورش شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: اختلاف نظری در رابطه با مسائل وجود ندارد و از بحث‌های جلسات برداشت‌های غیر واقعی می‌شود.

تکمیل مدارس نیمه تمام

حسینی گلایه و انتقاد از آموزش و پرورش را حق مردم دانست و افزود: بیشترین تلاش خود در راستای رفع مشکلات و تکمیل مدارس نیمه تمام انجام دادیم اما باز هم به خاطر جمعیت زیاد دانش آموزی با مشکلات روبه رو هستیم که نیاز است همه مسئولان، شرکت‌های نفتی و اولیای دانش آموزان یاریگر ما باشند.

وی به اولویت مهم تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ۳ مدرسه در حال ساخت داریم و همچنین ۳ مدرسه نیز تا مهر ماه افتتاح می‌شود.

حسینی ادامه داد: یکی از مدیران با پیگیری خود و مشارکت اولیا موفق به ساخت چهار کلاس درس شده است و لازم است از زحمات این مدیر تشکر کنم.

وی خاطر نشان کرد: بخش کوچکی از امکانات آموزش و پرورش برای درآمد زایی در زمینه نگهداری امکان، حوزه تربیت بدنی و برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام تیم‌ها هزینه می‌شود.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران شهرستان دیدگاه‌های خود درباره مسائل و موضوعات مختلف آموزش و پرورش با ریاست آموزش و پرورش مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=4844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.