• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
امام جمعه جم:

راه جم – شیراز اتوبان شود/ برخی نقاط شهرستان جم آب ندارند

  • کد خبر : 4186
  • 06 خرداد 1402 - 11:43

به نقل از خبرگزاری مهر؛ حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با تبریک ولادت با سعادت امام رضا و دهه کرامت اظهار داشت: تمدن رضوی، حلقه وصل تمدن گذشته اسلامی و تمدن آینده اسلامی است.

وی اضافه کرد: از زمان امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی‌هایی که آن حضرت در مسجد مرو، مناظراتی که مأمون ترتیب می‌داد معرفت به امامت ارتقا پیدا کرد.

امام جمعه جم بیان کرد: بعد از حضرت ثامن‌الحجج (ع)، امام جواد (ع) در هشت سالگی، امام هادی (ع) در حدود هشت سالگی و امام زمان (عج) در پنج سالگی به امامت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همه این رویدادها بعد از امام رضا (ع) است و مشاهده می‌کنیم که شیعیان دچار تفرقه و انشعاب نشدند، بلکه با معرفت بالا این حقیقت را درک کردند که امام معصوم حتی اگر در کودکی به مقام امامت برسد باز هم توانایی علمی، عقلی و معنوی کسب این مقام را دارد.

محمدی بیان کرد: از نظر کمّی نیز جغرافیای تشیع را گسترش دادند، یعنی هم با هجرت به ایران، این سرزمین را به عنوان پایگاهی برای شیعه کردند و هم طبق سیره امام باقر و امام صادق علیهماالسلام شاگردان و نمایندگانی را به سرزمین‌های دیگر می‌فرستادند.

وی ادامه داد: سوم خرداد آزاد سازی، خرمشهر پیام آزادسازی خرمشهر این بود که ایران و ایرانی حاضر به عقب نشینی از مرزهای جغرافیایی نیست و اکنون نیز از مرزهای عقیدتی نظام و مردم کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: امروز صاحب کشور و نظام مقتدر به برکت خون شهدا تدابیر رهبر معظم و آگاهی ملت عزیز هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به مرزهای طولانی ایران با کشورهای متعدد و بعضاً مهم و اثرگذار، سیاست دولت کنونی برای ارتباط با همسایگان بسیار مهم و درست است. دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان آن، فعال است که نباید اجازه بدهید این سیاست آنها محقق شود.

رژیم صهیونیستی ناتوان از جنگ

محمدی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مستاصل و ناتوان از جنگ‌های طولانی است افزود: طولانی‌شدن جنگ با مقاومت، تبعات منفی برای رژیم صهیونیستی دارد و می‌تواند به خروج سرمایه از سرزمین‌های اشغالی منجر شود.

وی ادامه داد: بحث حجاب توجه عمومی به این مقوله بسیار مهم است همگان وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند. جوانان را نجات دهیم با آشنایی به اصول و سازوکار امر به معروف جامعه را از آسیب‌ها با رأفت و درایت و تبیین و تعریف الگو درو کنیم.

امام جمعه جم با اشاره به مشکلات شهرستان افزود: مشکل آب شهرستان جم به طور کامل حل شود. بعضی از محلات شهر جم و روستاها آب آشامیدنی مورد نیاز ندارند.

وی اظهار داشت: راه جم – شیراز اصلاح، تعریض و اتوبان شود. هر هفته شاهد تصادفات مرگبار هستیم. با تردد ماشین‌های سنگین که محصولات صنعت را حمل و نقل می‌کنند این راه ظرفیت این حجم تردد ندارد. جان مردم مهم است.

محمدی تصریح کرد: انجام این مهم برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی‌ها کاری آسان و ابتدایی است از قبل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت و حتی برای ایجاد، زیر ساخت‌های امور خودشان توجه بیشتری نمایند این مطالبه جدی ما و مردم است.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=4186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.