• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
16
باد و باران در راه جنوب؛

ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان بوشهر/ هوای جم سرد می شود

  • کد خبر : 2039
  • 06 دی 1400 - 12:59

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه تا اواسط هفته آینده همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با آغاز موج جدید سرما در این استان، دما در برازجان به ۶.۸ درجه سانتیگراد رسید.

مساعدی اضافه کرد: در این مدت شهرستان جم دمای هفت درجه و دیلم و گناوه نیز دمای ۹ درجه را تجربه کردند و بیشترین میزان دما نیز به میزان ۲۵ درجه در عسلویه به ثبت رسید.

وی بیان کرد: دمای خاک نیز در برخی از مناطق استان بوشهر به آستانه صفر درجه رسیده است.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۸۹ و دیلم با ۳۸ به ترتیب بیشترین و کمترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشتند.

وی افزود: بررسی نقشه‌‎های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات سرد شمالی روی دریا و نوار ساحلی استان بوشهر تا اوایل وقت سه شنبه است.

مساعدی عنوان کرد: در این مدت در بیشتر ساعت های روز خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و طی امروز در برخی از نقاط جنوبی این استان با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی این استان با احتمال بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‏‌شود.

مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۰۴ ، مد ۱۴:۲۰ و جزر دوم ۱۸:۵۱ خواهد بود.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=2039
  • منبع : ایرنا - خبرگزاری دولت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2انتشار یافته : ۲
  1. ان شاالله که بارندگی خوبی باشه و زمین های خشک و کم آب شهرستان سیراب بشوند.

  2. وضعیت برخی رودخانه های بهارستان مطلوب نیست و امکان دارد سیل به خانه های مردمی خسارت بزند. انتظار داریم هرچه سریعتر نسبت به لایروبی دقیق و پاکسازی رودخانه ها و ابنیه فنی اقدامات لازم صورت پذیرد که بعد از سیل عذرخواهی فایده ندارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.