• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حل مشکل مسکن و اشتغال روشندلان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر

  • کد خبر : 5160
  • 25 مهر 1402 - 7:45

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان بهزیستی و جمعی از روشندلان استان بوشهر با گرامیداشت روز عصای سفید با بیان اینکه برای تحقق مطالبات و رفاه روشندلان از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، اظهار داشت: روشندلان از ظرفیت هوشی بالایی برخوردار و این عزیزان از استعداد قوی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه روز عصا سفید برای بررسی و رسیدگی به مطالبات و مشکلات روشندلان نامگذاری شده است گفت: روز عصا سفید فرصت مناسبی برای نشست با روشندلان و توجه به مطالبات آنان است.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به مسکن روشندلان و جامعه معلولان تحت پوشش بهزیستی گفت: اولویت ساخت مسکن و واگذاری زمین مسکونی مددجویان این حوزه است و در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

محمدی‌زاده ساخت مسکن برای مددجویان نهادهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ساخت و تحویل مسکن و واگذاری زمین مسکونی به خانوار تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید استان بوشهر در اولویت قرار دارد.

وی اشتغال جوانان را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، استخدام در دستگاه‌های مختلف از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و امسال برای نخستین‌بار آزمون این حوزه در بوشهر برگزار شد.

استاندار بوشهر برگزاری ازدواج آسان را از دیگر موارد دانست و بیان کرد: علاوه بر پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، واگذاری جهیزیه از سوی دستگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

وجود ۳ هزار و ۴۸۰ روشندل در استان

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز با تبریک روز عصا سفید اظهار داشت: هر ساله ۲۳ مهرماه به عنوان بزرگداشت نابینایان، روز عصا سفید نامگذاری شده و این روز فرصتی برای توجه به حل مشکلات این عزیزان است.

رضا محمودی توجه به فرصت‌های برابر آموزشی و مناسب‌سازی فضای آموزشی و بهبود کیفیت زندگی این عزیزان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اکنون ۳ هزار و ۴۸۰ روشندل در استان است که ۲ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و مابقی خانم هستند.

وی اشتغال و مسکن روشندلان و جامعه معلول استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فراهم شدن اشتغال ۱۴۵ نفر و ۳۹ واحد مسکونی از برنامه‌های اجرا شده است.

در این‌ نشست به ۴ زوج روشندل از سوی استاندار بوشهر هدایایی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=5160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.