• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

شهر نوپای بهارستان جم نیازمند کمک فوری است

  • کد خبر : 432
  • 06 مرداد 1399 - 12:20

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان به نقل از آوای بوشهر، از سال ۹۰ تلاش برای ارتقاء بزرگترین روستای استان بوشهر به شهر در شهرستان جم آغاز شد و بالاخره در سال گذشته و با پیگیری سکینه الماسی به شهر تبدیل شد. پرونده شهر شدن بهارستان در طول نمایندگی دکتر موسی احمدی بارها با وعده های وی برای ارتقا همراه بود اما این امر در زمان نمایندگی اش محقق نشد و حالا که دوباره به بهارستان تهران راه یافته انتظار مردم این است که هوای بهارستان جم را داشته باشد و کم کاری های دوره قبلی خود در حق این مردم را جبران کند.

همه می دانیم که بهارستان خیلی دیر به شهر ارتقا یافته و به لحاظ مبلمان شهری بسیار عقب تر از سایر شهرهای شهرستان جم است و هنوز اندرخم آسفالت کوچه و معابر است که انتظار مردم از نماینده مجلس، نگاه ویژه به این شهر نوپا است تا مشکلات اش سریع تر رفع شود و مردم خدمات شهری مطلوب تری را دریافت کنند.

به گفته فرماندار جم شهر بهارستان در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر جمعیت دارد و دومین شهر پرجمعیت شهرستان جم است که گستردگی و وسعت زیاد این شهر و قرار گرفتن در ورودی استان بوشهر از سمت استان فارس، این توقع را ایجاد می کند که بهارستان ویژه تر دیده شود و به لحاظ عمرانی نیز توسعه یابد.

ارتقا به شهر بهارستان در سال گذشته و قرار گرفتن در بدترین شرایط اقتصادی دولت سبب شده تا اعتبارات اندکی به این شهر اختصاص یابد هر چند تا به اینجا شهرداری بهارستان توانسته با بضاعت مالی خود راه های ورودی و بلوارها را سر و سامان دهد و قدم هایی برای توسعه بردارد و اقدامات زیرساختی انجام دهد.

بهارستان در زمان کنونی مشکلات فراوانی دارد که نماینده مجلس برای تسهیل در اجرا کارها و جذب اعتبارات می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. به عنوان مثال در حال حاضر اجرای بلوار ورودی شهر بهارستان از سمت شهر جم که در محله چاهگچی در حال اجراست نیازمند عقب نشینی اوقاف است که پرونده آن به تهران ارسال شده است و ورود نماینده مجلس می تواند بسیار موثر باشد.

نبود کلانتری در شهر بهارستان سبب شده تا خیلی از ادارات و نمایندگی ها نتوانند در این شهر مستقر شوند و بانک ها نیز بدون کلانتری مجوز فعالیت نخواهند داشت و بخش خصوصی تمایل زیادی به فعالیت نداشته باشد، با توجه به حضور شیخ موسی در قوه قضائیه این انتظار وجود دارد تا در روند استقرار کلانتری تسهیل گردد و با توجه به اینکه بهارستان شهر ورودی استان بوشهر است و در نزدیکی آن ایست بازرسی وجود داشت، می توان با ساخت کلانتری بزرگ و مجهز، این کلانتری خدمات خوبی را در حوزه امنیت ارائه دهد و قطعا استقرار آن برای خود فرماندهی انتظامی شهرستان جم هم خوب خواهد بود زیرا هم نیروهایش بیشتر می شود و در زمان بازی های خانگی پارس جنوبی نیز می تواند از ظرفیت کلانتری بهارستان نیز استفاده شود.

شهرداری بهارستان آمادگی همکاری با نیروی انتظامی برای واگذاری زمین را دارد و فقط می طلبد از مجموعه انتظامی این عزم برای استقرار سریع تر آن وجود داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات بهارستان نبود ساختمان آتش نشانی است که نماینده مجلس می تواند برای جذب اعتبار جهت ساخت ساختمان و امکانات و ماشین های آتش نشانی گام های موثری بردارد تا در مواقع بحران، بحران به حداقل برسد.

وجود کوچه های خاکی فراوان که بر اساس شنیده ها بیش از ۷۰ درصد کوچه های شهر بهارستان خاکی است که اگر همراهی شیخ موسی برای جذب قیر یارانه ای و… نباشد این شهر نوپا با چالش های جدی در ادامه روبرو خواهد بود به خصوص اینکه در شرایط کنونی اعتباری قطره چکانه ای به شهرداری ها تزریق می شود.

نبود فضای سبز، بوستان و فضای تفریحی هم از دیگر مسائلی است که بهارستانی ها از آن محروم هستند و از حداقل امکانات و خدمات شهری هم بی بهره هستند. با توجه به مسائل مالی جامعه و دولت، دکتر احمدی می تواند با پیگیری از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، بوستان جنگلی در تپه های کوهستانی این شهر ایجاد شود.

در یک کلام مشکلات شهر نوپای بهارستان فراوان است و اگر حمایت و توجه دکتر احمدی و مسؤولان شهرستان جم و استان بوشهر به این شهر و مردمانش نباشد قطعا طی سال های آینده عقب ماندگی بهارستان نسبت به سایر شهرهای شهرستان بیشتر هم می شود و نارضایتی های زیادی نیز بین مردم ایجاد خواهد شد.

امید می رود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مسائل و مشکلات شهر نوپا بهارستان قدمی بردارد و هدیه خوبی در تولد یک سالگی این شهر به مردم هدیه بدهند.

منبع: آوای بوشهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.