• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

وزیر علوم در بوشهر: ایران میزبان المپیاد دانشجویی ورزش‌های “دریایی ـ ساحلی” کشورهای اسلامی شد

  • کد خبر : 6555
  • 18 بهمن 1402 - 10:28

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه ورزش‌های قهرمانی و پهلوانی و دانشجویی منجر به شور و نشاط اجتماعی می‌شود اظهار داشت: در محیط دانشگاه نیاز است که از طرق مختلف فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شور و نشاط در بین جامعه دانشجویی و دانشگاهی همیشه مستمر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ورزشی برای دیپلماسی بین کشورها استفاده کرد گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف در دانشگاه‌ها برای تعامل فرهنگی و علمی بین کشورها استفاده کرد و یکی از آن مسیرها برگزاری رویدادهای ورزشی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان بوشهر با توجه به اقلیم و مزیت‌های نسبی خاصی که دارد برای برگزاری ورزش‌های ساحلی بین کشورهای اسلامی دانشگاه خلیج فارس بوشهر پیش‌قدم شده و میزبانی را پذیرفته است.

زلفی‌گل از برگزاری المپیاد ورزش‌های دریایی، ساحلی کشورهای اسلامی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این رویداد ورزشکاران دانشگاه‌های مختلف کشورهای اسلامی به بوشهر سفر می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برگزاری این مسابقات ضمن اینکه موجب همبستگی بیشتر بین کشورهای اسلامی می‌شود سبب تعامل فرهنگی، دیپلماسی علمی هم خواهد شد.

وی گفت‌وگوی مسئولان دانشگاه‌ها و استادان مختلف در اعزام به مسابقات ورزشی دریایی و ساحلی بوشهر را سبب تعامل، تبادل نظر دانست و بیان کرد: این گفت‌وگوها سبب انتقال دانش و فناوری می‌تواند باشد و ارتباطات علمی برای آینده رقم بزند.

زلفی‌گل افزود: از هر نظر که نگاه کنیم برگزاری چنین رویدادهایی منشا خیرات و برکت برای کشور و دانشگاه‌ها ضمن اینکه در راستای پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی هم اثربخش است و موجب شور و نشاط اجتماعی هم می‌شود.

بر پایه این گزارش المپیاد ورزش‌های دریایی، ساحلی کشورهای اسلامی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر از ۲۴ فروردین به مدت ۷ روز پاسداشت شهدای خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

رشته‌های ساحلی و دریایی در این مسابقات شامل ۱۲ رشته از جمله والیبال، فوتبال، هندبال، کاتا، بدمینتون، سنگ‌نوردی بسکتبال ۳ به ۳، قایقرانی، تنیس، پدل بورد، فوتوبالی، کشتی ساحلی است.

ساحل خلیج‌فارس و دهکده ورزشی ساحلی بوشهر محل اجرا این رقابت‌هاست.

انتهای پیام/۱۹۰/.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.