• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
در نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر بهارستان مطرح شد:

عوارض آلایندگی حق قانونی مردم جنوب استان بوشهر است/ ادارات آب و برق اهتمام ویژه تری به انجام وظایف خود داشته باشند/ حریم فرودگاه باعث متضرر شدن مردم بهارستان شده/ طی ۱۰ ماه گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال پروژه در بهارستان اجرا شده/ تحقق ۷۷ درصدی بودجه سال جاری تاکنون

  • کد خبر : 6432
  • 11 بهمن 1402 - 9:15

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان، عباس بیننده شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به اینکه عوارض آلایندگی هنوز توزیع نشده اظهار داشت: عوارض آلایندگی حق قانونی مردم جنوب استان بوشهر است که می تواند راهگشای مسائل مختلف شهرها و روستاها باشد و کمک شایانی به توسعه و آبادانی این مناطق کند.

وی افزود: از استاندار محترم بوشهر و نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر درخواست داریم هر چه سریعتر برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم اقدام کنند و عوارض آلایندگی در جنوب استان بوشهر توزیع شود.

برخی ادارات از جمله آب و برق در اجرای وظایف عملکرد مطلوبی ندارند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان با بیان اینکه برخی ادارات از جمله آب و برق در اجرای وظایف عملکرد مطلوبی ندارند و همچنین برای اجرای پروژه ها همکاری نمیکنند خاطرنشان کرد: در خصوص روشنایی معابر وظیفه اداره برق است اما به شهروندان می گویند از شهرداری بخواهید روشنایی معابر را تامین کند و جابجایی پایه های برق طبق قانون وظیفه اداره برق است که برای اجرای پروژه ها باید انجام دهند اما باز هم باید شهرداری این کار را انجام دهد.

وی یادآور شد: اگر پایه های برق خیابان فضیلت از سوی اداره برق جابجا شده بود این پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسید اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و همین موضوع و تاخیر در اجرای پروژه ها باعث نارضایتی مردم می شود که سایر ادارات و دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود عمل کنند.

بیننده با تقدیر از عملکرد اداره گاز شهرستان جم گفت: یکی از ادارات موفق که توجه ویژه ای به تکریم ارباب رجوع دارد اداره گاز است که انصافا در کمترین زمان ممکن و به بهترین شرایط خدمات را به شهروندان ارائه می دهد و رضایت مردمی نیز از این اداره بالاست.

با پیگیری های انجام شده پروژه بلوار ورودی شهر بهارستان فعال شده است

وی با اشاره به مسیر ورودی شهر بهارستان از سمت روستای بهرباغ بیان کرد: با پیگیری های جدی انجام شده این پروژه توسط دهیاری بهرباغ فعال شده و با توجه به اینکه حجم تردد بین شهر بهارستان و شهر جم بالاست تکمیل آن در روستای بهرباغ و اتصال به بلوار آزادی شهر بهارستان جهت تسهیل در تردد شهروندان و افزایش ایمنی مسیر را به همراه خواهد داشت.

فرودگاه جم باعث متضرر شدن مردم بهارستان شده است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان با اشاره به فرودگاه جم اظهار داشت: فرودگاه سالهاست تعطیل است اما حریم ارتفاعی فرودگاه باعث شده تا مردم در یکی از بهترین نقاط شهر بهارستان امکان ساخت بیش از یک طبقه را نداشته باشند و در زمینه ساخت و ساز و همچنین ارزش زمین مردم متضرر شده اند که باید سریعا تعیین تکلیف شود.

وی به موضوع امنیت شهر بهارستان پرداخت و گفت: از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان پیگیری های لازم و همکاری جهت راه اندازی کلانتری صورت گرفته و مجوزها نیز گرفته شده و انتظار داریم اهتمام ویژه تری از سوی متولیان جهت راه اندازی کلانتری صورت پذیرد.

بیننده از ضرورت تکمیل و افتتاح ایستگاه آتش نشانی شهر بهارستان گفت و افزود: از سوی استانداری و فرمانداری درخواست تخصیص اعتبار جهت تکمیل آتش نشانی شهر بهارستان داریم تا اگر حادثه در سطح شهر رخ دهد با سرعت عمل بیشتری جهت کمک به حادثه دیدگان و رفع مشکل اقدام صورت بگیرد.

تحقق ۷۷ درصدی بودجه سال جاری

وی با اشاره به تحقق ۷۷ درصدی بودجه سال جاری اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بهارستان ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال آن محقق شده و بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی شهرداری به شورای اسلامی ارسال شده که بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد ریال است و در حال بررسی جهت تصویب هستیم.

نائب رئیس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش های شهردار و پرسنل شهرداری گفت: مجموعه پرتلاش و نیروهای خدوم شهرداری شبانه روز برای پیشرفت شهر و انجام وظایف فعالیت دارند و شهردار نیز خیلی از ساعات غیر اداری برای بازدید و بررسی پروژه ها و رفع مشکلات شهری در حال تلاش است که ستودنی است.

عباس بیننده با اشاره به انتخابات ، ضمن دعوت از مردم برای حضور پای صندوق های رای از رسانه ها و خبرنگاران خواست تا زمینه حضور حداکثری مردم را با امید آفرینی انجام دهند تا مشارکت و استقبال عمومی از انتخابات پر رنگ تر از سال های قبل باشد.

شهردار بهارستان در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به انتخابات اظهار داشت: امید دارم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال جاری برگزار می شود برای مردم بهترین ها رقم می خورد.

وی با تقدیر از رئیس کل دادگستری استان بوشهر که به موضوع توزیع عوارض آلایندگی ورود جدی داشته اند گفت: این عوارض آلایندگی باید پرداخت شود و ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان پیگیری هایی داشته ایم و قطعا با پرداخت آن می توانیم خیلی از مشکلات شهر بهارستان را رفع نماییم.

ادارات برای اجرای بلوار عارف و خیابان فضیلت همکاری کنند

حسین یاراحمدی با اشاره به اینکه برای اجرای بلوار عارف و خیابان فضیلت نیاز به جابجایی پایه های برق و توسعه تاسیسات زیربنایی است تاکید کرد: ادارات حفار و دستگاه های اجرایی مرتبط باید همکاری کنند تا بتوانیم این دو پروژه را آغاز و تقدیم مردم کنیم.

توجه به نظرات مردم و رسیدگی به خواسته های شهروندان

وی با اشاره به نشست های محله ای و دیدار با مردم و همچنین برگزاری میز خدمت اظهار داشت: از نزدیک در جریان مسائل مختلف محلات قرار گرفته ایم و نظرات، درخواست ها و پیشنهادهای شهروندان را شنیده ایم، مثلا همین پروژه خیابان فضیلت که زیرسازی و سنگ جدول های آن اجرا شده و ۳۰ درصد کل پروژه پیشرفت فیزیکی دارد بنا به درخواست اهالی و در ادامه رسیدگی به خواسته های شهروندان بوده است. برای اجرای دیوار حفاظتی در محله شیراوژن نیز امید داریم منابع آب همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم این پروژه را آغاز کنیم.

شهردار بهارستان با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی و عمرانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه خوشنویسی را در شهر بهارستان برگزار کردیم و از ۱۱۸ معلم قدردانی شد. همچنین برای حمایت از هنرمندان و نویسندگان بهارستانی، آثار آن ها را خریداری نموده ایم.

یاراحمدی افزود: خیابان نخلستان به طول ۷۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. تعریض پل این خیابان نیز بتن ریزی سقف پل به مساحت ۶۰۰ مترمربع تکمیل شده و نیاز به ۲۰ میلیارد ریال دیگر جهت نرده گذاری و زیرسازی و آسفالت است که ان شاالله تا قبل از هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: المان و محوطه سازی میدان قلم شهر بهارستان تکمیل شد. ۵ هزار مترمربع پیاده رو سازی بلوارهای اصلی شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در دست اجراست که ۴ هزار مترمربع از آن اجرا شده است. خیابان موعود مسیر دسترسی یکی از محلات شهر است که به زودی قیرپاشی و آسفالت انجام می شود.

شهردار بهارستان با اشاره به حوزه فضای سبز شهری گفت: در طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در سطح شهر، کاشت ۵۰۰ نهال را در بهارستان پیش بینی کرده ایم و نگاه ویژه ای به توسعه و نگهداری فضای سبز داریم و کمربند فضای سبز نیز در سطح شهر شروع شده است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه زیرسازی کوچه و معابر سطح شهر به صورت مستمر انجام می شود بیان کرد: در سال جاری ۱۵ هزار مترمربع زیرسازی کوچه و معابر با اعتباری بالغ بر۱۳ میلیارد ریال انجام شده است.

وی از اهتمام ویژه شهرداری جهت جمع آوری سگ های بلاصاحب در سطح شهر خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۰ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری شده است که اگر شهرها و روستاهای مجاور نیز اقدام کنند قطعا به صورت کلی این مشکل رفع می شود.

در سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در سطح شهر بهارستان انجام شده است.

شهردار بهارستان با بیان اینکه ۴۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی است اما با توجه به مشکلات، پروژه های عمرانی بیشتری اجرایی نموده ایم تصریح کرد: در سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در سطح شهر بهارستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷ مورد پرونده قضائی تشکیل شده است گفت: با تلاش و پیگیری های مسئول امور حقوقی شهرداری که از جوانان خوشنام شهرستان است در ۵ پرونده رای به نفع شهرداری صادر شده و ۲ پرونده دیگر در دست بررسی است و هنوز رای صادر نشده است.

یاراحمدی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۸۳ مورد صدور پروانه ساختمانی داشته ایم افزود: ۱۴ مورد پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده شده که به جد در خصوص ایمنی و استاندارسازی ساختمان ها و اجرای قانون با کسی تعارف نداریم.

به اساس این گزارش خبری، این نشست که با حضور خبرنگارن و مدیران سایت های خبری شهرستان جم و نماینده خبرگزاری ها برگزار شد؛ سید جلال حق شناس و حسین اعظمی، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر بهارستان به دلیل مشکلات جسمانی و بیماری غایب بودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2انتشار یافته : ۲
  1. آقایان شورا و شهردار قول آسفالت کوچه غدیر دو محله شیروژن دادید چه شد؟ هیچ کاری صورت نگرفته و به حال خودش رها شده، امید آفرینی اینجوری می کنید با وعده های خالی… لطفا عمل کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.