• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ارتباط تجاری و اقتصادی کنگان با بندر دمام عربستان برقرار می‌شود

  • کد خبر : 6398
  • 08 بهمن 1402 - 9:45

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه‌شب در نشست شورای اداری کنگان اظهار کرد: کنگان کوچک‌ترین شهرستان استان از لحاظ وسعت است ولی از لحاظ جمعیت، سومین شهرستان استان است و تراکم جمعیتی ۲۴۰ نفر در هر کیلومتر مربع را دارد.

وی افزود: معدن، گردشگری ساحلی، کشاورزی، صنعت و آبزی پروری از مزیت‌های مهم اقتصادی کنگان است و باید استفاده بهینه را از این موقعیت ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح گردشگری دریایی کنگان از طرح‌های منحصر به فرد جنوب کشور است که با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی اجرایی و عملیاتی شده و تحولی در گردشگری ایجاد می‌کند.

باستین یادآور شد: اسکله بندر کنگان با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی شده که تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز داشت: با تکمیل این طرح، لندیگرافت‌های چند هزار تنی پهلوگیری می‌کنند و کنگان به عنوان بندر معین کشور با بندر دمام عربستان ارتباط تجاری و اقتصادی برقرار می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: برای ساماندهی صنایع آلاینده به بیرون شهر و متناسب با ظرفیت شهرستان، زون بندی شهرک صنعتی کنگان اصلاح و این شهرک به شهرک صنفی، گردشگری، تجاری و صنعتی تبدیل شده است.

باستین ابراز داشت: با توجه به نیاز کنگان به آب و برق، از اجرای طرح نیروگاه خورشیدی و آب شیرین کن در این شهرستان حمایت می‌کنیم و از سرمایه گذاران برای حضور در این عرصه‌ها دعوت به عمل می‌آید.

وی گفت: ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای شهرستان کنگان تصویب شده که از فرماندار می‌خواهم در تشکیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات، تسریع کند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: هفت طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ریالی ۳۵۰ میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی ۱۵۰۰ میلیون دلار با اشتغالزایی هزار و ۵۰ نفر در دهه فجر افتتاح یا اجرایی می‌شود.

باستین یادآور شد: تعهد اشتغال در کنگان برای سال جاری، هزار و ۹۰۴ نفر بوده که تاکنون هزار و ۲۴۷ شغل ایجاد شده و شاهد تحقق ۶۶ درصدی هستیم که امیدواریم تا پایان سال، به طور کامل محقق شود.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.