• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

کاهش بیش از ۳۹ درصدی مشعل‌سوزی در پارس‌جنوبی

  • کد خبر : 6298
  • 30 دی 1402 - 11:16

احمد باهوش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان مشعل‌سوزی( فلرینگ) در تابستان سال ۱۴۰۱ به ازا هر روز در ۱۲ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، ۸.۷۲ میلیون استاندارد متر مکعب بوده که این میزان در تابستان امسال به ۵.۲۹ میلیون استاندارد مترمکعب کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس فعالیت های انجام شده برای کاهش مشعل سوزی، انتظار می رود تا تابستان سال ۱۴۰۴ این میزان به ۲ میلیون استاندارد متر مکعب در روز کاهش یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: کاهش مشعل‌سوزی را به عنوان یک اولویت در این مجتمع گازی دنبال و با اجرای مزایده برای فروش گازهای مشعل‌های پالایشگاه‌ها، سعی می شود زمینه کاهش آلودگی محیطی فراهم شود.

باهوش توجه مجتمع گازی پارس جنوبی به رعایت الزمات زیست محیطی را یک اصل مهم در سرفصل های ماموریتی و توجه به مسئولتی‌های اجتماعی این شرکت ذکر کرد و گفت: سرعت جمع‌آوری گازها و فرآوری آنها طی یک سری فرایندها در یک سال اخیر قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: کاهش آلاینده‌های زیست محیطی یکی از مهمترین دغدغه های اصلی صنعت نفت و گاز کشور به شمار می رود و متناسب با سیاست‌های ابلاغیه به مجتمع گازی پارس‌جنوبی در این زمینه تلاش می کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: کاهش آلودگی های زیست محیطی و ارزش گاز بازیابی شده به میزان ۳۵۰ میلیون یورو در سال را در فرایند کاهش مشعل‌سوزی هدف‌گذاری کرده‌ایم.

باهوش یادآور شد: یکی از اقداماتی که در کاهش مشعل‌سوزی در پالایشگاه های این مجتمع دنبال کرده ایم، برون‌سپاری و انعقاد ۶ قرارداد با شرکت های ذی صلاح بوده است.

وی ادامه داد: نتیجه این برون سپاری، کمک به کاهش آلودگی محیط زیست، تامین خوراک صنایع پایین دستی و همچنین برگشت بخشی از گاز به مجتمع برای کاهش ناترازی ( گاز ) است.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.