• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

تشکیل هیئت بررسی تبلیغات برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان بوشهر

  • کد خبر : 6177
  • 19 دی 1402 - 9:16

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات ظهر امروز در همایش مدیران دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه استان بوشهر با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند اظهار داشت: اهمیت انتخابات اسفند ماه و بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و پرداختن به موضوعاتی نظیر فعال شدن بلندگوهای دشمن و ضرورت حرکت در مسیر ۴ مولفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت است.

وی ادامه داد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خوزستان و کرمان در خصوص اقدام همه اقشار برای دعوت به انتخابات و ضرورت شکل‌گیری مشارکت حداکثری و رقابت واقعی نشان دهنده اهمیت بالای انتخابات پیش‌رو است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: از طرفی فعال شدن و برنامه‌ریزی‌های متعدد دشمنان قطعاً بخشی از تحرکات آنان برای انتخابات پیش‌رو بوده که از جهات مختلف به ویژه امنیتی حائز اهمیت است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: دشمنان از یک طرف تلاش دارند تا با عملیات رسانه‌ای، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند و مولفه مشارکت را تحت تاثیر قرار دهند و از آن برای سایر اهداف خود بهره گیرند.

پورات افزود: همچنین به دنبال اثرگذاری مستقیم بر مولفه امنیت و حرکت در مسیری هستند که رخدادهای امنیتی را رقم بزنند به‌ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی دشمن دچار خسارت جبران‌ناپذیری شد و امروز برای جبران این شکست در تلاش است که به هر جنایت دست بزند.

وی از برنامه‌ریزی ستاد انتخابات استان بوشهر بر مبنای ۴ مولفه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان بوشهر بر اساس این مولفه‌ها فعالیتش را با در نظر داشتن بی‌طرفی کامل و تمرکز بر برگزاری انتخاباتی سالم در فضای امن، رقابتی و برای ارتقا مشارکت برنامه‌ریزی کرده است.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: تاکنون تمام فرایند به صورت مستمر و مطابق با زمانبندی جلو رفته و تاکنون حدود ۱۹ جلسه در سطح استان و شهرستان‌ها به منظور ارتقا آمادگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

پورات با بیان اینکه هم‌اکنون در بازده زمانی اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت هستیم و تا ۱۹ دی ماه ادامه دارد گفت: بعد از آن شورای نگهبان به مدت یک ماه فرصت رسیدگی به اعتراضات خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به تایید و رد صلاحیت داوطلبان در استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع داوطلبین ثبت نام شده برای ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر، ۱۲۲ نفر تایید ، ۸۳ نفر رد صلاحیت، ۲۷ نفر عدم احراز شده‌اند و ۹ نفر هم شرایط لازم برای ثبت‌نام نداشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: برای انتخابات پیش‌رو ۷۸۴ شعبه در سامانه جامع انتخابات برای استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در حال سازماندهی عوامل شعب انتخابات استان بوشهر هستیم و قطعاً از افراد باانگیزه و بی‌طرف استفاده خواهیم کرد.

پورات از تشکیل هیئت بررسی تبلیغات در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این هیئت به موازات ستاد پیگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، موضوعات مختلف متناسب با شرح وظایف این هیئت دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=6177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.