• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

تزریق اعتبارات به بهارستان قطره چکانی است/ گلایه از کم کاری برخی ادارات شهرستان جم/ فقط برای ۵۰ درصد از دانش آموزان فضای آموزشی وجود دارد

  • کد خبر : 1764
  • 01 آذر 1400 - 9:41

به گزارش وب سایت شهرداری بهارستان، ظهر یکشنبه رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار بهارستان با سرپرست فرمانداری جم دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفتگو کردند.

تزریق اعتبارات به بهارستان قطره چکانی است

حسین اعظمی در این نشست با تبریک انتصاب سرپرست جدید فرمانداری شهرستان، همدلی و تفاهم در بین اعضا شورا و مجموعه شهرداری بهارستان را از بارزترین محسنات مدیریت شهری بهارستان دانست و اظهار داشت: شهرداری بهارستان با تزریق اعتبارات قطره چکانی اما طی دو سال گذشته با مدیریت خوب توانسته پروژه های مهم و زیرساختی بزرگی به خصوص در حوزه راه به سرانجام برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان با اشاره به مشکلات ریز و درشت این شهر بیان کرد: بهارستان شهری نوپا است و برای ارائه خدمات گسترده تر و رفع مسائل این شهر نیازمند لزوم توجه و حمایت مسؤولان است.

لزوم تسریع در پرداخت عوارض آلایندگی

وی با اشاره به اینکه عوارض آلایندگی حق مردم است خاطرنشان کرد: تزریق عوارض آلایندگی بسیار برای رفع مسائل و مشکلات بهارستان راهگشا است و علی رغم قول های مسؤولان استانی هنوز شاهد تخصیص اعتبار نیستیم و انتظار داریم با پیگیری نماینده عالی دولت در شهرستان هر چه زودتر شاهد تزریق عوارض آلایندگی باشیم.

اعظمی با بیان اینکه در بهارستان بیش از ۲۰۰ کوچه خاکی است تصریح کرد: نیازمند توزیع قیر یارانه ای و نگاه ویژه فرماندار برای اختصاص اعتبار هستیم تا بتوانیم سرانه آسفالت را بالا ببریم، مردم به خصوص در فصل بارندگی به دلیل خاکی بودن کوچه ها دچار مشکل هستند و باید با حمایت مسؤولان شهرستانی و استانی موضوع آسفالت کوچه و معابر بهارستان به سرانجامی برسد و از این وضعیت فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بهارستان کمبود ماشین آلات دارد گفت: ماشین آلات راهداری و خدماتی نیاز اساسی هر شهرداری است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر یک دستگاه لودر خریداری و به ماشین آلات شهرداری اضافه شود و قطعا به زودی با افتتاح ساختمان آتش نشانی نیز باید ماشین های آتش نشانی نیز خریداری شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان به زمین های دولتی که در محدوده این شهر در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار گرفته و موات نام دارد اشاره کرد و افزود: موضوع این اراضی پیگیری های مستمر و جدی ای از سوی مدیریت شهری بهارستان انجام شده و با پیگیری های مسؤولان و نماینده مجلس هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

انتقاد رئیس شورا از کم کاری برخی ادارات شهرستان جم

وی با انتقاد از کوتاهی و کم کاری برخی ادارات شهرستان جم اظهار داشت: ادارات برق، مخابرات و آب نسبت به شهر بهارستان بی تفاوت بوده اند و مردم نیز گلایه های زیادی دارند.

اعظمی تاکید کرد: در خصوص جابجایی پایه های برق در مسیرها، وظیفه اداره برق است که نسبت به جابجایی اقدام کند اما متاسفانه وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و سبب می شود مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود بیاید و بعضا اجرای پروژه های شهرداری نیز زمانبر شود.

وی با بیان اینکه شبکه آب شهر بهارستان فرسوده است گفت: حدود ۴ سال است که مسؤولان آب و فاضلاب استان بوشهر نیز وعده داده اند که نوسازی شبکه آب بهارستان انجام شود اما فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار را رها کرده اند.

حسین اعظمی با بیان اینکه مردم از وضعیت مخابرات بهارستان گلایه های زیادی دارند ابراز کرد: اجرای فیبرنوری باید در دستور کار قرار بگیرد و نوسازی ساختمان مخابرات شهر بهارستان نیز خواسته مردم است.

مبلمان شهری و فضای سبز از اولویت های مدیریت شهری است

شهردار بهارستان در این نشست با تبریک انتصاب دکتر احمد پور به عنوان سرپرست فرمانداری جم اظهار داشت: در حال حاضر پروژه های آتش نشانی، فاز اول شبکه آبیاری فضای سبز و دیوار حفاظتی محله علی صالحی در حال اجرا است.

حسین یاراحمدی افزود: مبلمان شهری و فضای سبز از اولویت های ما است اما سرانه عمومی آسفالت بهارستان نیز مناسب نیست و با تمام توان پیگیر جذب اعتبار و قیریارانه ای هستیم تا بتوانیم وضعیت کوچه و معابر را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه بهارستان شهری نوپا است بیان کرد: مشکلات و مسائل شهرهای نوپا بسیار زیاد است و اگر همکاری دستگاه های اجرایی نباشد خیلی از پروژه ها با کندی پیش می رود.

شهردار بهارستان با بیان اینکه اعتبار برای روشنایی و سکو چمن مصنوعی بزرگ شهر بهارستان و تعویض کف پوش سالن شهدای این شهر مصوب شده گفت: از فرماندار می خواهیم در خصوص تزریق این اعتبار مجموعه مدیریت شهری بهارستان را همراهی کنند.

مسؤولان، بهارستان را ویژه ندیدند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان در این نشست با بیان اینکه در کشورمان، روستایی که به شهر ارتقا می یابد را ویژه می بینند گفت: متاسفانه بهارستان ویژه دیده نشد و انتظار داشتیم واریزی ها افزایش یابد اما کمتر شد.

جلیل ادیب پور ادامه داد: شرایط کشور نیز بسیار مهم است که بهارستان در وضعیت اقتصادی بد دولت به شهر ارتقا یافت اما مردم از دولت آیت الله رئیسی انتظار دارند هر چه زودتر مسائل و مشکلات اقتصادی و معشیتی رفع شود و شهر بهارستان و مردمانش نیز با تزریق اعتباری مناسب شاهد گسترش خدمات باشیم.

وی با بیان اینکه شهر بهارستان نیروی انسانی توانمند بیشماری دارد گفت: در دولت آیت الله رئیسی این خواسته عمومی وجود دارد که افرادی که شایسته تر هستند به مسؤولیت برسند و در ادارات نیروهای توانمند بهارستانی میبینیم که حق شان ریاست و حتی بالاتر است.

ادیب پور با انتقاد از اداره مخابرات شهرستان جم تاکید کرد: به دلیل قطعی تلفن، یک ماه ۲۰۰ خانوار بهارستانی نمی توانند از اینترنت و تلفن استفاده کنند و مخابرات شهرستان باید در اسرع وقت نسبت به رفع قطعی ها اقدام کند که در بهارستان این اتفاق رخ نمی دهد.

آسفالت و روشنایی مسیر امامزاده شاه محمد در دستور کار قرار بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر بهارستان نیز با بیان اینکه انتظارات از فرماندار بومی بالا خواهد بود گفت: مردم خواهان پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرها و روستاها هستند و با حضور فرماندار بومی و توانمند شهرستان جناب دکتر احمدپور این اتفاق رخ خواهد داد و شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود.

عباس بیننده با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر بهارستان به یک مراسم محوری شهرستان جم تبدیل شده خاطرنشان کرد: سالیانه حضور هزاران نفر از مردم عاشق و عزادار حسینی در شهر بهارستان سبب شده این مراسم با شور خاصی برگزار شود.

وی ادامه داد: آسفالت و روشنایی مسیر امامزاده شاه محمد( پیرسرکمر) یک خواسته مردمی و هیئت های عزاداری شهر بهارستان است و نماینده مجلس نیز قول یک میلیارد تومان برای ساماندهی مسیر را داده که هنوز محقق نشده است.

بیننده با اشاره به وضعیت سرانه فضای سبز عنوان کرد: شهر بهارستان فقط دارای یک پارک محله است که با توجه به جمعیت به شاخص استاندارد فضای سبز نرسیده ایم و می طلبد پارک و بوستان هایی دیگری نیز در سطح شهر عملیات اجرایی آن ها آغاز شود.

فقط برای ۵۰ درصد از دانش آموزان فضای آموزشی وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر بهارستان با اشاره به مشکلات آموزشی در شهر بهارستان گفت: این شهر با داشتن بیش از هزار دانش آموز دختر و پسر اما فقط برای ۵۰ درصد از این جمعیت فضای آموزشی دارد که زیبنده نیست.

علی احمدی افزود: فضای آموزشی به خصوص برای دختران دبیرستان نداریم و اکثر دختران دانش آموز مجبورند به روستای بهرباغ و یا مرکز شهرستان برای ادامه تحصیل بروند و خیلی از مدارس نیز دو نوبتی اداره می شوند.

وی با بیان اینکه دو مدرسه میلاد و آسیه در شهر بهارستان در حال ساخت است افزود: با تکمیل این دو مدرسه برخی از کمبودهای فضای آموزشی رفع می شود که باید در تکمیل آن ها تسریع شود.

شهرستان جم نیاز به تحولات ساختاری دارد

عضو شورای اسلامی شهر بهارستان نیز در نشست با سرپرست فرمانداری شهرستان جم با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان در کنار فرماندار جدید خواهد بود اظهار داشت: از اعتماد استاندار بوشهر به نیروهای بومی شهرستان جم قدردانی می کنم و قطعا با همراهی و تعامل بسیار خوب شوراها با نماینده عالی دولت در شهرستان شاهد آبادی شهرها و روستاها خواهیم بود.

سیدجلال حق شناس افزود: شهرستان جم نیاز به تحولات ساختاری دارد و همه باید کمک کنند تا شاهد پیشرفت و رشد شهرستان جم باشیم و مردم نیز خدمات مطلوب تر و گسترده تری دریافت کنند.

مسؤولان با توجه به دغدغه های مردم برای رفع مشکلات شهرها و روستاها اقدام کنند

سرپرست فرمانداری شهرستان جم در این نشست با قدردانی از تلاش های شهردار و شورای اسلامی شهر بهارستان اظهار داشت: در دولت آیت الله رئیسی رفع مشکلات مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه در دستور کار است و همه مسؤولان و مدیران ادارات باید تلاش کنند تا مشکلات و مسائل مردم در اسرع وقت رفع شود.

سید محمد احمدپور افزود: همه مدیران این دولت در شهرستان باید دارای چهار ویژگی کارآمدی، انقلابی بودن، پاکدستی و مردمی بودن باشند و فسادستیزی از ویژگی های مهم دولت آیت الله رئیسی است.

وی بیان کرد: شهرستان جم با مشکلات زیادی روبروست و همه مدیران دستگاه های اجرایی باید با تمام توان و شبانه روزی برای رفع مسائل و توجه به دغدغه های مردم گام بردارند.

احمدپور با بیان اینکه شهرداری بهارستان طی دو سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است گفت: شهر نوپا بهارستان آینده خوبی دارد و مدیران شهری باید برنامه ریزی دقیقی برای آینده شهر داشته باشند و مسائلی که در این نشست نیز گفته شد پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=1764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.