• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

از دشواری های ارتقا به شهر تا توافق با ۱۸۰ مالک برای عقب نشینی/ تخفیف ۴۰ درصدی به کسانی که در حاشیه بلوار ساخت کنند/ افتتاح سالن ورزشی طی روزهای آینده/ نگاهی به عملکرد شهرداری و پاسخ به سوالات شهروندان

  • کد خبر : 989
  • 18 بهمن 1399 - 13:48

به گزارش وب سایت شهرداری بهارستان، شامگاه جمعه رئیس شورای اسلامی و شهردار بهارستان در گفتگویی زنده که با اجرای احمد زارعی برگزار شد با مردم صحبت کردند و علاوه بر ارائه عملکرد به سوالات شهروندان نیز پاسخ دادند.

شهردار بهارستان در این برنامه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: تشریح عملکرد شهرداری و شورا یک وظیفه ذاتی است که حتی خارج از دهه فجر به صورت مستمر باید انجام شود.

حسین یاراحمدی افزود: در زمانی که از طرف شورا به بنده پیشنهاد دهیار بهارستان داده شد با توجه به اینکه کارشناس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودم و آگاهی و اشرافیت کاملی نسبت به وسعت و جمعیت و البته شرایط این روستای بزرگ داشتم و کاملا می دانستم که این مسؤولیت بسیار سنگین است، آن را پذیرفتم.

وی بیان کرد: از دی ماه ۹۶ فعالیت خود را به عنوان دهیار بهارستان شروع کردم و با وضعیتی که دهیاری وقت داشت و بدهی ای که وجود داشت در ابتدا تسویه بدهی یک و نیم میلیارد تومانی با برنامه ریزی خوبی در دستور کار قرار گرفت و این مسئله را در کمتر از یک سال به سرانجام رساندیم و همزمان برنامه های عمرانی را نیز پیش بردیم.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای محترم شورا و مسؤولان، روستای بهارستان به شهر ارتقا یافت و پیرو اعتماد مجدد اعضای شورا، بنده به عنوان اولین شهردار بهارستان انتخاب شدم و در واقع تمام تلاشم را به کار گرفتم تا بتوانیم خدمات صادقانه ای را به مردم فهیم بهارستان ارائه دهیم.

شهردار بهارستان با تشریح عملکرد تصریح کرد: مسئله مهمی که در بهارستان داشتیم ساماندهی راه های ورودی و خروجی بود و به عنوان اولویت اول مان خدا را شکر توانستیم بلوار ورودی از سمت اتوبان به بهره برداری برسانیم و روشنایی آن نیز تکمیل کنیم. بلوار ورودی از سمت روستای بهرباغ نیز تملک و عقب نشینی ها صورت گرفت و روشنایی نیز تکمیل شد و آسفالت بلوار نیز انجام گرفت.

وی ادامه داد: بلوار ورودی از سمت شهر جم عملیات اجرایی آن با توجه به عقب نشینی اوقاف متفاوت است خدا را شکر با پیگیری هایی که شد و حمایت مسؤولان و نگاه مثبت اداره اوقاف برای توسعه شهر بهارستان موافقت عقب نشینی را گرفتیم و بلوار در دست اقدام است و در خصوص جابجایی شبکه برق، پیمانکار آن مشخص شده و امیدواریم تا آخر سال بتوانیم این بلوار را تکمیل کنیم.

شهردار بهارستان گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت و سنگ جدول این بلوار و جابجایی شبکه برق که در دست اقدام است حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط اعتبار این بلوار بوده است که پروژه ای بزرگ برای شهرداری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی استقرار شهرداری موضوع ساختمان آن بود خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی که کرده بودیم در این ساختمان پیش بینی یک شهرداری درجه یک را مدنظر قرار داده بودیم و این پروژه در سه طبقه و با زیربنای کل ۵۲۰ مترمربع افتتاح شد.

یاراحمدی با اشاره به آسفالت کوچه و معابر گفت: آسفالت برای شهری نوپا باید سالانه در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به سرانه مطلوب آسفالت برسیم. ۵۰ هزارمترمربع در این دوره آسفالت کوچه و معابر داشته ایم. ۴۰ هزار مترمربع نیز کوچه زیرسازی شده در بهارستان وجود دارد که از راه هایی که بتوانیم تلاش می کنیم تا آن ها نیز آسفالت شوند.

وی با اشاره به پروژه تکمیل بوستان امید ابراز کرد: بوستان امید به عنوان اولین پارک در بهارستان بسیار ضروری بود و تمام تلاش مجموعه بر تکمیل این بوستان بود و طی روزهای گذشته با حضور استاندار بوشهر این پروژه به بهره برداری رسید.

این مسؤول افزود: اهتمام جدی نسبت به بهره برداری با کیفیت از این پروژه داشتیم و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در مساحت ۶ هزار مترمربع این پروژه به سرانجام رسید.

 شهردار بهارستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه آتش نشانی در شهر بهارستان بیان کرد: ایستگاه آتش نشانی یکی از حیاتی ترین نیاز های شهر است که در دو طبقه و با زیربنا ۵۲۰ مترمربع که از طریق اعتبارات داخلی، این پروژه را تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به احداث میدان جنب مدرسه انقلاب تصریح کرد: یک میدان نیمه کاره در بالادست این میدان وجود داشت که نیاز به اصلاح بود و میدان را جابجا کردیم و اصلاح نیز صورت پذیرفت و علاوه بر حل شدن گره ترافیکی، عبور و مرور شهروندان نیز راحت تر شد.

یاراحمدی اظهار داشت: ساماندهی آبراه محله چاهتلخو از دیگر اقداماتی است که انجام شد. راه اصلی محله چاهتلخو همین آبراه بود که با هماهنگی اداره منابع آب شهرستان ساماندهی انجام شد و خیابان نیز آسفالت شد و خواسته اصلی مردم این محله نیز تحقق یافت و فاز بعدی این پروژه نیز در دست اقدام است و به زودی آغاز خواهد شد.

شهردار بهارستان با بیان اینکه توافقات و جلب اعتماد مردم و عمل به وعده ها را با جدیت دنبال کردیم ادامه داد: خدا را شاکریم که توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم و از همه مردمی که ما را همراهی کردند و به خصوص عقب نشینی در بلوار انجام گرفت سپاس گزاریم.

وی با بیان اینکه در واحد موتوری شهرداری یک دستگاه کامیون ده تن را با حمایت استانداری و یک دستگاه خودرو پژو پارس اضافه شده تاکید کرد: با گریدری که در اختیار داریم و غلطکی که به صورت اجاره ای برای مان کار می کند توانسته ایم خیلی از پروژه ها را راحت تر و کم هزینه تر اجرا کنیم.

شهردار بهارستان در بخش دیگر از سخنان خود گفت: در بحث بازبینی طرح هادی به واسطه اینکه مدت ۱۰ ساله طرح هادی بهارستان گذشته بود سال ۹۷ طرح هادی روستایی پایان یافت و پس از ارتقا به شهر بلافاصله درخواست بازبینی طرح شهری دادیم و یکی از مشکلات بزرگ ما همین موضوع بود و مسائل شهروندان به این طرح هادی مرتبط بود که توانستیم مصوبه طرح هادی شهری را نیز بگیریم که به زودی به شهرداری ابلاغ می شود.

وی اظهار داشت: مسئله دیگر در خصوص عوارض، مردم یک نگرانی داشتند که حالا که دهیاری به شهرداری تبدیل شده عوارض سنگینی به دوش مردم گذاشته شود که این نگرانی مردمی را درک کردیم و از اعضای محترم شورای شهر خواستیم تا جایی که امکانش هست عوارض را سبک در نظر بگیریم که مردم از عهده پرداخت این عوارض بر بیایند هرچند که هر شهرداری نیاز به این عوارض دارد و شهرداری ای که در آمدی نداشته باشد کار اجرایی نیز نمی تواند انجام دهد ولی واقعا برای ما دغدغه مردم خیلی مهم بود و تغییرات آنچنانی نسبت به عوارض زمان دهیاری در زمان شهرداری انجام ندادیم.

یاراحمدی با اشاره به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار است و نیازهای یک شهر نوپا در هر زمینه ای زیاد است تاکید کرد: ولی با توجه به محدودیت ها راهی جز اولویت بندی نداریم و فقط می توانیم از کمترین اعتبارات بیشترین استفاده را کنیم و سعی کرده ایم صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنیم.

وی گفت: از همراهی صمیمانه شورای شهر و همکاری و تعامل بسیار خوب مردم با مجموعه شهرداری تقدیر می کنیم و از شهروندان می خواهیم اگر نقدی، پیشنهادی بر مجموعه وجود دارد حتما با ما در ارتباط باشند و با جان و دل تلاش می کنیم تا مشکلات مردم را رفع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان نیز در این برنامه اظهار داشت: اگر بخواهیم از عملکرد و اقدامات سه و نیم ساله شورای دوره پنجم صحبت کنیم باید برگردیم به تاریخ یک شهریورماه ۹۶ ببینم کجای کار بودیم و با چه وضعیتی کار را تحویل گرفته ایم و الان در چه شرایطی هستیم.

حسین اعظمی افزود: ما در ابتدا شناسایی کاستی های شهر را در دستور کار قرار دادیم و آنچه زیربنا و زیرساخت توسعه شهری مطرح است و نیازهای ضروری شهر مطرح بود در قالب برنامه های کوتاه مدت، یک ساله و چند ساله با استفاده از تمام ظرفیت ها با اولیت بندی در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: خواسته جدی مردم ارتقا بهارستان به شهر بود که اقدامات بسیار خوبی از دوره سوم و چهارم شوراها صورت گرفته بود و مراحل کار پیش رفته بود و دولت به خاطر تجربه ای که خیلی از شهرهای نوپا داشتند و بدهی زیادی به بار آورده بودند تصمیمی برای ارتقا خیلی از روستاها به شهر نداشت ولی ما دست بردار نبودیم و پیگیری جدی برای ارتقا بهارستان به شهر داشتیم و با حمایت مسؤولان استانی و شهرستانی و تلاش و پیگیری های مداوم و ورود جدی خانم الماسی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، بهارستان از روستا به شهر تبدیل شد و شهرداری نیز شهریورماه ۹۸ با حضور مقامات کشوری و استانی شروع به کار کرد که نقطه عطفی در تاریخ بهارستان است.

اعظمی توافق با مالکین را یکی از کارهای بزرگ دوره پنجم شورای اسلامی دانست و بیان کرد: با همراهی و مشارکت بسیار خوب شهروندان، ۱۸۰ مورد توافق با مالکین داشته ایم که مردم عزیز بهارستان با بازگشایی مسیرها زمینه توسعه و پیشرفت شهرمان را فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه شورای دوره پنجم ایجاد و حفظ روحیه همدلی و اتحاد در آن پر رنگ بود خاطرنشان کرد: روز به روز به این وحدت در مجموعه شورا و شهرداری افزوده شده و همدلی بسیار خوبی از روز اول تاکنون حکم فرماست و نتیجه این همدلی پیشرفت بهارستان را به همراه داشته است.

رئیس شورای اسلامی بهارستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به همه محلات بهارستان نگاه یکسانی وجود داشته و همه محلات دیده شده اند و اقدامات خوبی به خصوص در بحث زیرسازی و آسفالت انجام شده است.

وی اظهار داشت: پاسخگویی به شهروندان در دفتر شورا روزانه و به خوبی انجام شده و تاکنون ۹۲۴ نامه نگاری و مکاتبه ثبت شده است که جز مطالبه گری شورا است.

به گزارش وب سایت شهرداری بهارستان، در ادامه سوالاتی که شهروندان از طریق پیامک ارسال کرده بودند مطرح شد و رئیس شورای اسلامی و شهردار بهارستان به آن ها پاسخ دادند.

مجری: به منظور کاهش هزینه های تردد بین شهری بین بهارستان و جم آیا برنامه ای در دستور کار دارید؟

شهردار بهارستان: این موضوع را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد و یکی از شهروندان عزیز این کار را بر عهده بگیرد و با پشتیبانی شهرداری این خواسته مردم هم محقق می شود.

مجری: سالن ورزشی بهارستان مدت هاست تعطیل شده است، مسئول رسیدگی و رفع مشکلات به خصوص کف پوش این سالن چه ارگانی است؟

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان: متولی سالن ورزش و جوانان است صحبت هایی که اخیرا با آقای دراهکی هم داشته ایم وعده ای داده بودند در خصوص تعویض کف پوش که تاکنون محقق نشده است و امیدواریم به این مطالبه به حق مردم و ورزشکاران بهارستان عمل کنند. نویدی به ورزش دوستان هم می دهیم که سالن ورزشی بانوان بهارستان طی روزهای آینده افتتاح می شود که عملیات اجرایی آن توسط سپاه و با مشارکت دهیاری وقت و شهرداری انجام شده است. در خصوص احداث چمن مصنوعی بزرگ نیز پیگیری های زیادی انجام شد هم در این دوره و دوره گذشته، و تکمیل روشنایی آن در برنامه است و در اعتبارات سال آینده طبق وعده مدیرکل ورزش و جوانان امیداریم عملی شود.

مجری: برخی کوچه ها سطل زباله ندارند و جمع آوری زباله ها نیز به کندی انجام می شود چه برنامه ای برای بهبود اوضاع آن در ادامه دارید؟

شهردار بهارستان: سطل زباله به مقدار کافی سفارش داده بودیم و الان در انبار شهرداری موجود است. هر کدام از شهروندان در هرکجای بهارستان که با کمبود سطل روبرو هستند به شهرداری مراجعه کنند تا سریعا برای نصب اقدام شود.

مجری: درباره شرایط بلوار چاهگچی توضیح دهید و دلایل زمان بر شدن آن چه بوده است و آیا ادامه بلوار و بهسازی آن تا بوستان امید نیز در آینده اجرایی می شود؟

رئیس شورای اسلامی:  شهرداری ها در راستای اجرای طرح ها با موانعی روبرو می شوند که ورود موثر شوراها می تواند کارساز باشد که در بلوار چاهگچی بخشی از باغ اوقاف در مسیر اجرای بلوار قرار گرفته بود که مقدار آن ۲ هزار مترمربع بود. مراحل عقب نشینی اوقاف کار بسیار سخت و دشواری است و کار اداری آن نیز زمان بر است که در بازدید مدیرکل اوقاف استان بوشهر بر این عقیده بودند که با نرخ روز این زمین خریداری شود یا زمین جایگزین بدهیم که همان ابتدا می توانستیم با خریداری زمین این مسئله را حل کنیم و همه نیز از ما قطعا تعریف و تمجید می کردند اما هدف ما خدمت گزاری در شعار نبود و خدمت صادقانه در دستور کار ما بود و سعی و تلاش کردیم از راه های مصالحت آمیزتری این زمین رابگیریم و نخواهیم اعتبارات داخلی شهرداری خرج این گونه موارد شود. در این زمینه هم مدیر اوقاف شهرستان و استان و فرماندار شهرستان جم، نماینده مردم در مجلس اهمیت کار و موضوع را دیدند و برای توسعه بهارستان کمک شایانی کردند، در تهران موضوع پیگیری شد و رضایت مرکز کشور نیز کسب شد و عملیات عقب نشینی در حال اجرا است.

یکی از دیگر موانع جهت اجرای بلوار موضوع جابجایی شبکه برق است. با مشارکتی که با اداره برق صورت گرفته و ورود نماینده مجلس به صورت مشارکتی طرح انجام می شود و به زودی پایه های برق جابجا خواهند شد طول بهسازی مسیر تا مسجد علی ابن الحسین چاهگچی است که در ادامه جاده باریک می شود که همراهی و همکاری ساکنین آن منطقه را می طلبد برای عقب نشینی و در فرصت های آینده این کار نیز به سرانجام برسد.

مجری: در حال حاضر وضعیت استخدامی های شهرداری و جذب نیروها چگونه انجام می شود؟

شهردار بهارستان: با توجه به اینکه شهرداری بهارستان نوپا است نیروهایی که در زمان دهیاری مشغول به کار بودند ادامه خدمت در قالب شهرداری برای آن ها انجام شد و در دو پست دو نیرو با توجه به نیازی که شهرداری داشت به صورت موقت نیروها به کار گرفته شده اند که هیچ وجه استخدامی هم ندارند. برای نیروها درخواست آزمون داده ایم که از طریق سازمان سنجش برگزار خواهد شد که هر کسی در آزمون قبول شد در شهرداری به کار گرفته می شود.

مجری: نام گذاری کوچه و معابر بهارستان چه زمانی انجام می شود؟

رئیس شورای اسلامی بهارستان: در خصوص نامگذاری ها دیر شده اما علت اصلی آن طرح هادی شهری در حال بازنگری بود که دو ماه قبل به تصویب رسید که امکان تغییر نقشه در برخی نقاط و جاده ها وجود داشت و اگر نامگذاری انجام می شد باید دوباره کاری در زمان کنونی صورت می گرفت که صبر کرده ایم و کمیته نامگذاری تشکیل شده است و از نظر و دیدگاه صاحب نظران هم استفاده کرده ایم و به زودی مصوبه آن انجام خواهد شد و عملیاتی می شود.

مجری: کوچه و خیابان های بهارستان اکثرا زیرسازی آنها انجام شده و کی قرار است آسفالت شوند؟

شهردار بهارستان: شهروندان دغدغه دارند ما نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا هر چه زودتر شاهد آسفالت کوچه ها باشیم. هرساله برنامه داریم که ۷۰ درصد کوچه ای که ساخت شده باشد در برنامه قرار دهیم و با توجه به وضعیت مالی شهرداری کوچه ها را آسفالت کنیم.

مجری: یکی از اقدامات بزرگ شورا موضوع بازگشایی حریم کوچه و معابر و بلوارها بود در این باره توضیح بدهید و چه زمانی قرار است بلوار در محله مرکزی تکمیل شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان: از همراهی و مشارکت مردم در اجرای طرح ها تقدیر می کنم. ۱۸۰ مورد عقب نشینی داشتیم که ۲۰ مورد آن مربوط به بلوار اصلی بوده است. در ابتدای شورا آرزوی ما تکمیل بلوار از اتوبان تا بهرباغ بوده که یک دست شود و چهره شهر عوض شود. تشکر می کنم از کسانی که در این راه با زبان خیر و نگاه مثبت و با دید همکاری در کنار ما بودند و مردم همه دغدغه شهری آباد را دارند و تلاش همه مدیران شهری نیز همین است و دعوت می کنم از بقیه عزیران و مالکان بر ما منت بگذارند و با درک شرایط شهرداری نوپا، روند عقب نشینی صورت پذیرد و شاهد بازگشایی کامل مسیر و تکمیل بلوار باشیم.

سخن پایانی شهردار: مردم شهرداری را از خودشان بدانند و وظیفه ذاتی شهرداری ها خدمت رسانی است از همکاری و تعامل بسیار خوب شان ممنونیم. انتقادات را با جان و دل پذیرا هستیم قطعا دغدغه و انتقادات سازنده شما شهروندان زمینه پیشرفت و آبادی بهارستان را به همراه خواهد شد.

رئیس شورا: تشکر می کنم از همه عزیزانی که در زمینه اجرای این برنامه زحمت کشیدند. لازم می دانیم از همه مسؤولان شهرستان و استان تشکر کنم که در همه مسائل ما را همراهی کردند با صحبت هایی که با همکاران و شهردار داشتیم کسانی که از اول اسفندماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ساخت و ساز در حاشیه بلوار اصلی را داشته باشند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف عوارض ساخت در نظر گرفته ایم امیدواریم برای تغییر چهره شهر شهروندان پای کار بیایند و ساخت و ساز را شروع کنند. دعوت می کنیم از سرمایه گذاران در شهر نوپای بهارستان حضور فعالی داشته باشند ما در کنارشان هستیم راه زیادی تا رسیدن به شهری مطلوب فاصله داریم ولی حرکت رو به رشد بهارستان در حال اجرا است و تا چند سال آینده و با تزریق اعتبارات اجرای طرح های مختلفی خواهیم بود.

جا دارد از همه همکاران شورایی، شهردار و پرسنل زحمت کش شهرداری که شبانه روز با صمیمیت و همدلی برای توسعه و پیشرفت شهر بهارستان تلاش می کنند و گام بر می دارند تقدیر ویژه کنم و امیدواریم در ادامه بتوانیم با تکمیل پروژه ها، گام های اساسی برای رفع مشکلات مردم برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://baharestan-mun.ir/?p=989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.