• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2
سرپرست فرمانداری شهرستان جم:

تغییر مدیران در صورت ضرورت/تشکیل مجمع نخبگان جم/ بیمارستان توحید جوابگوی جم نیست/دو تقاطع در محورهای ورودی جم احداث می شود

  • کد خبر : 7602
  • 12 خرداد 1403 - 9:54

به گزارش آوای بوشهر؛ اولین نشست خبری سرپرست فرمانداری جم با حضور معاونین و فعالین رسانه ای برگزار و در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

سید علی هاشمی در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان خاطر نشان ساخت:مزد و پاداشی بالاتر از شهادت برای آیت الله رئیسی سراغ نداریم .

سرپرست فرمانداری جم خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان جم را اهل فضل، دانش و تدبیر خواند و خاطر نشان ساخت: مطالبی دقیق، کارسناسی و بسیار ارزشمند بیان کردین و امیداریم در کنار هم برای همه ی انها برنامه ریزی کنیم.

هاشمی افزود: قران کریم اولین رسانه ای هست که هدفش تکامل انسان است و خبرنگاران زیربنای تمدن بشری هست.

سرپرست فرماندار جم در خصوص توسعه شهرستان در حوزه های گوناگون گفت: باید برای حل مشکلات برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و برنامه کوتاه مدت تکمیل پروژه هایی می باشد که در کمیته برنامه ریزی شهرستان پیشنی و مصوب شده است.

نماینده عالی دولت اضافه کرد: بخشی از پروژه های شهرستان که عملیات اجرایی آنها شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارد الزام بودجه ای هست که انها را تکمیل کنیم.

هاشمی افزود: شهرستان جم دارای پتاسیل های بسیاری در حوزه های گوناگون خصوصا در حوزه سرمایه انسانی و نخبگانی هست که سهم شهرستان در سبد مدیریتی استان و کشور بسیار کم هست و باید تلاش کنیم این ظرفیت را در راستای همدلی و همراهی همه ی مسئولان ارتقاء دهیم.

سرپرست فرمانداری جم از تشکیل مجمع نخبگانی شهرستان جهت شناسایی نیروهای انسانی شهرستان بلنداوازه جم خبر داد و افزود: این مجمع با حضور ۲۰ نفر از نخبگان شهرستان تشکیل تا بتوانیم سایر نخبگان شهرستان شناسایی و از ظرفیت آنها برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به نبود بیمارستان در تراز مردم شهرستان جم افزود؛ بیمارستان توحید جوابگوی نیاز شهرستان جم نیست و این بیمارستان برای یک جامع کارگاهی پیش بینی شده بوده است نه برای یک جامعه محلی با این گستردگی  و شهرستاهای همجوار که برای درمان از ظرفیت این بیمارستان استفاده میکنند.

سید علی هاشمی از اجرای تقاطع غیر هم سطح در ورودی روستای چاهه با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد خبر داد و افزود در دیداری که با دکتر شیخان مشاور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل پازارگاد داشتیم در خصوص موضاعات مهمی گفتگو کردیم و در خصوص احداث تقاطع غیر هم سطح در ورودی چاهه به صورت مشارکتی تبادل نظر شد و امیداریم با همراهی این شرکت بخشی از مشکلات شهرستان مرتفع کنیم.

فرماندار جم به احداث سه دستگاه تصفیه و آب شیرین کن به همت شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در راستای نهضت رفع مشکل آب در روستاهای بخش مرکزی خبرداد.

سرپرست فرمانداری جم به مشکلات شهرستان در حوزه آموزشی اشاره کرد و افزود در این مدت کوتاه که توفیق خدمت گذاری به مردم جم نصبیم شده مشکلات مدارس شهرستان را بررسی کرده ام و متوجه شدم در کلاس های درس بیش از ۴۰ دانش اموز حضور دارد که اگر مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی در شهرستان نبود با چالش بیشتری در این حوزه روبرو بودیم که باید برنامه ریزی کنیم درکوتاه مدت این مشکل را رفع کنیم.

هاشمی به دانشگاهای شهرستان جم اشاره کرد و افزود:باید به دنبال تقویت دانشگاهای شهرستان باشیم و در شهرستان همجوار  ما دانشگاه توانسته است دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری اضافه کند ولی شهرستان جم در این حوزه نتوانسته است اقدامی انجام دهد واگر نمی توانیم فضای فیزیکی را احداث کنیم میتوانیم این بخش را تقویت و ارتقاء بدهیم.

سید علی هاشمی با اشاره به وجود یکی از بزرگترین پالایشگاهای خاور میانه در شهرستان جم اضافه کرد: این جاده مرگ بار زینده مردم نیست و باید در این مسیر به جای مسیر دوطرفه اتوبان احداث کنیم.

سرپرست فرمانداری جم خاطر نشان ساخت: مدیر عامل فجر جم نیروی بومی استان است و اصحاب رسانه در تقویت و کمک به این نیروی بومی استان تلاش کنند تا در تهران بتواند مطالبات شهرستان پیگیری کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به ساماندهی و ایجاد تقاطع غیر همسطح در ورودی شهرستان جم بنام شهید جمهور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: به زودی کلنگ عمیلیات اجرایی این پروژه زده خواهد شد و تلاش میکنیم اعتیار لازم نیز برای این پروژه مهم که بنام شهید آیت الله رئیسی نامگذاری گردیده تامین شود و طی دو الی سه سال آن را به پایان برسانیم.

وی به مطالعه احداث تقاطع غیر هم سطح در ورودی شهرستان جم اشاره کرد و افزود مهم این هست که این پروژه را بنام شهید جمهور عمیلیات اجرایی آن را اغاز کنیم.

 سرپرست فرمانداری جم در خصوص ارتباط و تعامل با حوزه صنعت افزود: ارتباط بخشی از مدیران عامل با من دلی و‌بسیار نزدیک هست که امیدوارم از این ارتباط برای توسعه شهرستان استفاده لازم ببریم.

سید علی هاشمی با اشاره به وضعیت راههای شهرستان به عنوان شاه راه ترانزینی اضافه کرد: بخش زیادی از محور جم به فیروز آباد به اتمام رسیده است و باید تلاش کنیم ۵ کیلومتر ابتدایی شهرستان جم نیز که بخشی از اعتبار آن نیز پیشنی شده به سرانجام برسانیم.

نماینده عالی دولت در خصوص پروژه ترمیم و بهسازی مسیر جم به سیراف نیز گفت: این ۲۷۰ میلیاردی که برای اصلاح این محور پیش بینی شده جوابگوی نیست و بسیار کم است.

سیدعلی هاشمی افزود: مسیر خوبی که فرماندار سابق در جم شروع کرده است ادامه خواهیم داد و اضافه کرد: از تمام تلاش ها و زحمات دکتر احمد پور تشکر میکنم و قطعا جلب رضایت مردم و اصحاب رسانه کار اسانی نیست که فرماندار سابق جم به خوبی این کار را انجام داد که امروز همه از ایشان به نیکی یاد میکنند.

هاشمی افزود: اتمام پروژه های ۱۳ ساله و ۱۵ ساله کار ساده ای نیست ولی دکتر احمدپور با ارتباطاتی که با استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل توانست برقرار کند و با کمک و‌همراهی خوب اصحاب رسانه و مسئولین شهرستان این پروژه ها را به سرانجام رساند.

سرپرست فرمانداری جم در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تغییر معاونین فرمانداری و بخشداران گفت: جایی که ضرورت  داشته باشد تغییر انجام می شود.

سید علی هاشمی با بیان اینکه معاونین فرمانداری جم و بخشداران  مرکزی و ریز در همین دولت منصوب شده اند و تا زمانی که کارشان را انجام دهند ابقا خواهند شد مگر اینکه نخواهند کار کنند که در آن صورت تغییر ناگزیر است.

وی تصریح کرد: معاونین فرمانداری و بخشداران فرض کنند ابقا شده اند و حکم شان صادر شده و با قدرت و قوت به کار ادامه دهند.

فرماندار جم افزود: تغییر به سادگی انجام نمی شود اما اگر ضرورت داشته باشد تغییر مدیران انجام می شود.

سید علی هاشمی افزود؛ کارگروها، شوراها، تشکلها و انجمن های زیادی داریم که از رسانه ها دعوت میکنم در جلسات حضور داشته باشند.

سرپرست فرمانداری جم در خصوص برنامه های خود نیز گفت: پنهان کاری و خود سانسوری اصلا نمیپسندم و چیز محرمانه ای نداریم و اعتقاد به تعامل و همراهی با اصحاب رسانه داریم تا بتوانیم برای توسعه شهرستان قدم برداریم

هاشمی به بررسی و نظارت عملکرد دستگاهای اجرایی در تعامل با اصحاب رسانه اشاره کرد و تصریح کرد:در شورای اداری شهرستان تاکید خواهم کرد که مدیران دستگاهای اجرایی پاسخگوی اصحاب رسانه باشند و عملکرد انها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری جم در خصوص مشکلات اب شهرستان جم نیز گفت: طی روزهای آینده یک بازدید سرزده از خط انتقال آب سیراف به جم خواهیم داشت تا روند آب رسانی به شهرستان جم بررسی و تلاش کنیم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی همچین در خصوص بررسی میزان سلامتی آب شرب شهرستان جم معاون عمرانی را مامور کرد تا با بررسی دقیق و کارشناسی از سوی شبکه بهداشت درمان شهرستان سالم بودن آب شرب شهرستان بررسی دقیق شود.

سید علی هاشمی همچنین در خصوص فاضلاب شهری نیز گفت: باتوجه به سلامت مردم شروع عملیات اجرایی فاضلاب شهری را در اولویت کاری خود قرار داد و افزود سلامتی شهروندان باید اولویت اصلی باشد.

سید علی هاشمی همچنین در خصوص ناسالم بودن اب در دسترس شهروندان گفت: اگر اب شرب مردم ناسالم باشد جرم انگاری صورت گرفته است و ابفا نمی تواند آب ناسالم در اختیار مردم قرار دهد

سرپرست فرمانداری جم همچنین در خصوص راه اندازی مجدد فرودگاه به عنوان مطالبه جدی مردم گفت: در نشست با دکتر شیخان موضوع فرودگاه نیز مطرح شد و با توجه به نامه سازمان هواپیمایی مبنی بر نبود مشکل در خصوص راه اندزی مجدد این مطالبه مردم شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد اعلام آمادگی کرد که فرودگاه جم را راه اندازی کند.

سید علی هاشمی درخصوص ورزش شهرستان جم نیز گفت: علارغم توسعه ورزش حرفه ای و انفرادی باتوجه به آب هوای شهرستان باید ورزش همگانی نیز در دستور کار متولیان ورزش شهرستان باشد

سرپرست فرمانداری جم با اشاره به وضعیت تیم پارس جم نیز گفت: تیم پارس جم آبرو و اعتبار شهرستان می باشد و روی نام و بلندآوازگی شهرستان جم خیلی تاثیر گذار بوده است و به عنوان یک پدیده اجتماعی می تواند باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه شود.

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=7602
  • منبع : آوای بوشهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.