• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

بهارستان و فرصت های توسعه(قسمت اول)

  • کد خبر : 295
  • 25 خرداد 1399 - 11:05

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان، علیرضا اعتماد: شهر تازه تاسیس بهارستان با داشتن جمعیتی قریب به ۸ هزار نفر چند ماهی ست در زیر سایه و در مجاورت شهر جم زیست مدنی و قانونی خود را آغاز کرده است. همانطور که نزدیکی و قرابت با شهر جم این شهر نوپا را با چالش ها و بعضا موانعی روبرو نموده است در خیلی موارد حسن این قرابت و همسایگی بیشتر نمود پیدا میکند.

در این فرصت قصد دارم گریزی کوتاه به فرصت ها و پتانسیل های این شهر نو پا داشته باشم.

موقعیت و قرارگیری بهارستان در ورودی شهرستان جم از استان فارس یکی از شاخصه هایی که می طلبد برنامه ریزان پارلمان شهری بهارستان با درایت و دور اندیشی در راستای توسعه پایدار این خطه و حتی موارد مغفول‌مانده در شهر جم، آغازگر حرکتی سترگ باشند.
قرارگیری این شهر در حاشیه و موازات اتوبان جم شیراز (بالغ بر ۱۰کیلومتر ) و وجود اراضی ملی و یا ملاکان بزرگ در این محدوده فرصت مناسبی را پیش روی شهرداری بهارستان گشوده که در راستای تقویت منابع درآمدی پایدار و البته با مشارکت بخش خصوصی و با بهره گیری از انرژی های نو به توسعه صنعت گردشگری چند بخشی نقش آفرینی کند.


حال به چند مورد از ظرفیت هایی که با اجرایی شدن میتوانند ایفاگر نقشی موثر و کارآمد باشند:

۱)ایجاد پارک جنگلی وشهربازی در اراضی ملی واقع در حریم شهر بهارستان والبته در مقیاس ملی؛ به گونه ای که اکثر مسافرانی که از جم به سمت دریا و جزیره کیش و قشم رهسپارند ناخودآگاه درجم توقف نموده و این مکان را انتخاب نمایند.
۲) ایجاد و راه اندازی :
جایگاه سی ان جی
جایگاه هیبریدی(شارژ خودروهای برقی(موتور وماشین)
ایستگاه شارژ پنل های خورشیدی
 در مجالی دیگر سعی براین است مواردی از این دست به اختصار برشمریم هر چند که تفصیل هرکدام پیشنهادات از حوصله این قالب نوشته خارج است./ کانال توسعه و جامعه جم

لینک کوتاه : http://baharestan-mun.ir/?p=295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.